תכנון לימודים הוראה והערכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1774

תקציר העבודה

ממ"ן 13- תכנון לימודים הוראה והערכה.
שאלה 1.
א.      שיטות ההוראה בלמידה ממוקדות מורה מתבססת על הגישה המסורתית שמטרתה שילובם של התלמידים בחברה התעשייתית ומתאפיינת בכך שהמורה צריך להעביר ידע לתלמיד. תהליך הלמידה כולו מתבצע על ידי העברת חומר בידי המורה ולפיכך המורה הוא האחראי על תהליך ההוראה החל מהתכנון ועד לשיטת הלמידה וביצועה:
הלמידה הינה פרונטאלית, כאשר המורה ניצב אל מול התלמידים, תהליך הלמידה מתבצע כאשר המורה אמון על הטמעת התכן לתלמידים בו התלמיד מהווה ככלי קיבול לקבלת המידע והחומר הנלמד, המורה אחראי על ניהול מערך השיעור וכיוונו בתהליך הלמידה.
המורה משמש כמתווך בין חומר הלימוד ובין התלמידים והשיטות מייצגות את מערכת הגומלין בין המורה, התלמיד והחומר הלימודי.
שיטת ההוראה בלמידה ממוקדת באה לידי ביטוי בשיטת הביאור, בשיטת ההדגמה ובהוראה מפורשת/ישירה:
שיטת הביאור- בעיקרה חד כיוונית, נקראת גם שיטת העברה, העברת החומר על ידי המורה מתבצעת בעזרת חומרי לימוד, מצגות ותוך כידי העברת החומר המורה מבאר לתלמידים, מסביר ומדגים. תפקידו של המורה להיות בקיא בתכנים, לארגן את חומר הלימוד ולהשיג את המטרות –
שאלה 2.
א.      הדיאלוג "הסוקרטי"- נקרא על שמו של הפילוסוף סוקרטס, דן בתהליכים של הוראה מוסרית ובטכניקות חינוכיות של שאלות, תשובות, הסקת מסקנות, ביקורת.
הדיאלוג "הסוקרטי" מורכב משאלות מכוונות ותשובות, המורה אינו קובע עובדות אלא זה ששואל ועל התלמיד למצוא את התשובות הנכונות.

שאלה 3.
א.      ארבעת המאפיינים של טכנולוגיות דיגיטליות:
מולטימדיה- שימוש במחשבים או כל מערכת דיגיטאלית לייצוג של תכן ויזואלי וקולי. המולטימדיה היא שיטת תקשורת המיועדת לתלמיד, השימוש במולטימדיה במערכת החינוך מספקת לתלמיד שילוב של סוגי מדיה.
בפן הקוגניטיבי המידע המועבר למוח באמצעות הטכנולוגיה מעובד במוח בשני ערוצים- חזותי-תמונתי וטקסטואלי-קולי.
השימוש במולטימדיה מאפשר לתלמיד טיפוח חשיבה מעמיקה ופיתוח היצירתיות והשילוב בין שני –
שאלה 4.
א.      "הפרדוקס הטכנולוגי"- הטכנולוגיות מאפשרות לנו להפוך את החיים לנוחים וגמישים יותר אך בו זמנית קיים פער הולך וגדל בין יכולות המולטימדיה לבין היכולת של האדם, להשתמש ביכולות אלו באופן יעיל. לעיתים גם קיים פער בין הפדגוגיה המסורתית והטכנולוגיה החדשנית…