לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט

תקציר העבודה

תקציר- לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698
ציון- 92
שאלה מספר 1: א.ההשלכות השליליות  האפשריות של הצפייה בתכנים אלימים על ילדים צעירים ובני נוער: ראינו מהמחקרים הרבים שנעשו בנושא ע"י מספר חוקרים שונים ומגוונים, כי ההשפעות ניתנות לחלוקה בהבדל שבין השפעות לטווח הקצר ובין השפעות לטווח הארוך-     ב. החששות השכיחים מצפייה של ילדים בפרסומות בטלוויזיה : התפיסה היא שילדים הם תמימים מטבעם , וכי אינם יכולים להבדיל בין רע לטוב או נכון לא נכון כמו המבוגרים. הכל נראה להם-
שאלה מספר 2:  א. הטיעונים המרכזיים במאמר :חופש הביטוי בתקשורת – למי?  המאמר מתייחס לייצוג קבוצות מיעוטים בתקשורת …    ב. ניתן לומר שלאופן ייצוג המיעוטים כפי שמתואר במאמר תיתכן השפעה על אופן התפיסה של הצופים את המיעוטים הללו :  באופן חלקי , כיוון שכיום אנו חיים בחברה צרכנית שאת מירב המידע שהיא צורכת היא מקבלת מאמצעיי התקשורת השונים –
שאלה מספר 3:  תיאורית העוררות – הינה תיאוריה של ברקוביץ משנות ה- 80. תיאוריה זו טוענת שבעת צפייה בתכנים שונים בהם יש המון פעילות ואקשן ובייחוד…   ב. סינדרום העולם האכזר- סינדרום זה מתפתח-
שאלה מספר 4: הטלוויזיה משפיעה על ילדים בטווח הקצר בלבד- ההיגד לא נכון.  ישנם מספר מחקרים המוכיחים כי הטלוויזיה משפיעה על ילדים גם בטווח הארוך. מחקר אחד שבחרתי…
לגדול עם הטלוויזיה – ממ"ן
1 2                         שאלה מספר 1: א.         ההשלכות השליליות  האפשריות של הצפייה בתכנים אלימים על ילדים צעירים ובני נוער: ראינו מהמחקרים הרבים שנעשו בנושא ע"י מספר חוקרים שונים ומגוונים, כי ההשפעות ניתנות לחלוקה בהבדל שבין השפעות לטווח הקצר ובין השפעות לטווח הארוך. בקרב ההשפעות בטווח הקצר: מצאנו כי ההשלכות הן באופנים הבאים : * כאשר ילד צופה בטלוויזיה במבוגר שמבצע התנהגות אלימות הוא נוטה לחקות אותה, הילד רואה את ההתנהגות האלימה של המבוגר וחושב לעצמו כי זו התנהגות לגיטימית . *על פי תאורית העוררות אשר טוענת כי ילד חווה עוררות רגשית בצפייה באקשן ואלימות , אלימות זו מתבצעת  לא באמצעות חיקוי אלא העוררות היא זו שמובילה להתנהגות האלימה. בטווח ההשפעות לטווח הארוך: *צפייה בטלוויזיה ובתכנים אלימים אצל כאלו אשר מראש נחשבו לבעייתיים או אלימים מטבעם- הצפייה בתכנים עלולה מחזקת את ההתנהגות האלימה אצל ילדים אלו. * ילדים שצפו בתכנים אלימים בגיל רך וצעיר יחסית , 8 בערך, עם הזמן יהפכו לאלימים יותר מה שיצר הרחקה של אנשים מהם , ומעגל החברתי שלהם ריק – מה שמושך אותם בעצם להמשיך לצפות בטלוויזיה  – כיוון שאין להם מסגרת חברתית מתבצע תרחיש שנקרא מעגל הקסמים , אלו יושבים וצופים כל היום בטלוויזיה.*צפייה בתכנים אשר נראים כפארודיה , מה שמאפיין תחרויות בהן הכל מותר וכל האמצעים כשרים ובעצם יש תחרותיות ובדרך הכל מותר . – ילדים לומדים כי אלימות היא מותרת ,משתלמת ופועלים בצורה הזו לאחר מכן בבית , בבית הספר ובגנים . אלימות שמוצגת כאמיתית משפיעה יותר , כיוון שהיא משנה את תפיסות העולם של הילד , ומועבר מסר שאלימות היא בסדר לטווח הארוך – ושהעונש עליה הוא לא רע אלא להפך, בחלק מהמקרים הגיבור משתמש באלימות והרי אותו אנחנו מעריצים על כן ההתנהגות שלו הופכת למקובלת. הילד לומד מהתכנים האלימים ומאמץ את ההתנהגויות האלימות ולוקח אותן אל תוך חייו האישיים והחברתיים-