קלאסיקה בחקר התקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 93
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1936

תקציר העבודה

ממ"ן 11 – קלאסיקה בחקר התקשורת 10712
ציון 93
שאלה מספר 1: שלושת התנאים לתעמולה יעילה למען מטרות חברתיות הינם : מונופוליזציה- מצב זה נוצר כאשר תקשורת ההמונים עוזרת ביצירת עמדה אחת בלבד ומאפשרת קידום של עמדה זו באופן חד משמעי. מונופוליזציה על אמצעיי התקשורת מתאפשרת במצב בו אין התנגדות-
שאלה מספר 2 : א. בתת הפרק שקראתי לזרפלד ומרטון מעלים כמה טענות ביקורתיות על תקשורת ההמונים –    לזרפלד ומרטון מציגים תחילה את הטענה כי אמצעיי התקשורת אשר נמצאים בבעלויות פרטיות בידיי בעליי ההון הם אלו המשפיעים על התכנים המשודרים בתקשורת ההמונים – תכנים אלו שמטרתם מטרת-
ב. השפעה על הטעם הפופולרי של הציבור- השפעה על הטעם הפופולרי קיימת באופו ניכר גם היום בתכנים המשודרים אלינו בטלויזיה.
רוב תכניי הפריימטיים בערוצים הנבחרים ה…
שאלה מספר 3- א. שלושת הסיפוקים העיקריים של סיפוק שמפיקות המרואיינות במחקר מהאזנה לסדרות סבון ברדיו של הרצוג הם : –
* האזנה כפורקן ריגשי-…
ב. דוגמא לכל אחד מן הסיפוקים בעזרת ציטוט מדבריי המרואיינות במחקרה של הרצוג:-
מטלת מנחה – 11 קלאסיקה בחקר התקשורת                                          שאלה מספר 1 – שלושת התנאים לתעמולה יעילה למען מטרות חברתיות הינם : מונופוליזציה- מצב זה נוצר כאשר תקשורת ההמונים עוזרת ביצירת עמדה אחת בלבד ומאפשרת קידום של עמדה זו באופן חד משמעי. מונופוליזציה על אמצעיי התקשורת מתאפשרת במצב בו אין התנגדות מהצד השני , אין התנגדות לתכנים המופצים בתקשורת ההמונים ובאופן מוחלט דעה אחת מוצהרת ומקודמת על ידי תקשורת ההמונים  מצב כזה מאפשר שהתעמולה החברתית תתבצע. תיעול- הכוונה לתיעול עמדות. תיעול עמדות קיימות, נשנות ולא ניסיון ליצירת עמדות חדשניות. ההתנגדות לתיעול מעטה כיוון שקל לתעל עמדות קימות- כאשר הבסיס קיים ניתן לשחק ברגשות אנשים באמצעות חיפוש מצביי חולשה,משבר,מועדים מסוימים וכדומה.המטרה- תיעול עמדת הציבור לכיוון המסוים הרצוי ללא כוח לשנות את עמדותיהם לחלוטין , כיוון שעמדותיהם מושרשות היטב. השלמה- התנאי השלישי של השלמה מתבצע באמצעות מגע פנים אל פנים. המטרה- הגברת השפעת התעמולה, קידום המכירות  וקידום המטרות החברתיות. מגע פנים אל פנים נמצא כיעיל במיוחד, כיוון שמגע כגון:
לחיצת יד, הבעות פנים , טפיחה בכתף או אפילו חיבוק יוצרים קירבה מסוימת אפשרות לתקשר עם האדם ולרכוש את חיבתו ואמונו. מהסבר של שלושת התנאים הללו ניתן לראות כי לזרפלד ומרטון מייחסים לתקשורת השפעה חזקה מאוד, שני התנאים הראשונים מתבססים על תקשורת ההמונים והשלישי המשלים ניתן לכנותו "החיזוק האחרון" לפעולה שמטרתה השפעה על דעת הקהל. על מנת שכוחה של התקשורת יעבוד חייבים להתקיים שלושת התנאים הללו אשר קשורים האחד בשני . אנו רואים כי לתקשורת יש אפשרות למונופוליזציה: להראות לצופיה הקשובים עמדה אחת בלבד, כמובן שאת…