להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2115
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 11
שאלה 1
הסרט " הפרח הסוד שלי" מספר סיפור של אישה בשם ליאו, כותבת תחת שם בדוי – אמנדה גריס. בעודה מתמודדת עם רגשות שלה בגלל שבעלה התרחק ממנה, כאשר גם בעלה הוא איש צבא ובסוף סרט מתברר כי היה  לו רומן אם חברה הכי טובה של ליאו, בטי. הבן של עוזרת שלה גונב לה רומן ומוכר אותו לאנשים שמצלמים סרט על פי רומן שלה. כל זה מאוד משפיע על ליאו שהיא גם מפרה חוזה שחתמה עליו על הוצאת ספרים. היא נפגשת אם אנחל שעובד בעיתון, הוא גם מציע לה עבודה וגם מנשה לעזור לה להתגבר על הקשיים שלה בחיים, ובסוף סרט מציע לה זוגיות.
2 א.
הקטע שמדובר עליו הוא מתרחש בסמינר לתרומת איברים. בקטע מצולמים שני רופאים ואחות עושים סימולציה שבה הם מודעים לאימא על זה, שהבן שלה מת ומבקשים ממנה שהיא תתרום איברים שלו. בסוף בטי נותנת משוב לרופאים על סימולציה ועל התנהלות שלהם, כאשר בטי היא פסיכולוגית ומדריכה בסמינר. בהמשך נכנסת ליאו רטובה מגשם ומבקשת מבטי להוציא נעליים שמאוד לוחצות לה, נעלים אלו קנה לה בעלה לפני שנתיים, וזה אחרי שלא מצא אף אחד שיעזור לה. בטי עוזרת לה ואחרי זה מזמינה את ליאו למסעדה איפו שהן יושבות וליאו מספרת לבטי על ביעות שלה אם בעלה. דמותה של בטי כי מדריכה בסמינר נתפסת כי מקצועית סבלנית ואדיבה. ביחס לרופאים, היא שואלת אותם כיצד חשו בסימולציה קשה, האם היה קשה להם להתמודד, וגם מעודדת אותם ומסבירה להם גם איך להתמודד אם מות של אדם קרוב, מוסרת כי במצבים כאלו יהיה קשה לדבר על תרומת איברים.
אבל בתור חברה של ליאו דמות של בטי היא אחרת פרקטית רציונלית ומאוד חסרת סבלנות.
ברגע שליאו מספרת לה על בעיות שלה היא מציע לה לעסק את עצמה במשהו שלא תחשוב על בעלה בנוסף מציע לה לקבל עזרה מקצועית, גם שולחת אותה להיפגש אם ידיד שלה שעובד בעיתון בהנחה שיכול לספק לה עבודה. ודמות של ליאו לא יציבה רגשית, ומאוד תלויה בבעלה ובחברה שלה בטי. וברגע שבטי מציע לה להיפגש אם עורך עיתון מסכימה, אך שממליצה לה להתעסק במשהו בשביל לא לחשוב על בעלה ולא לחקות לו כל היום ליאו עונה כי לא יכולה אחרת וגם לא צריכה עזרה מקצועית שהציע לה ללכת בטי. בטי שופטת את ליאו ומציע לה הצעות שקשות לה כי עדיין מצב של ליאו רגשי לא הושלם, בטי לא מנשה להבין את ליאו או להתייחס ליה קצת רגשית יותר, בניגוד לדמותה של בטי מול רופאים.
ב. בפריים זה מיקומה של דמותה של בטי נמצא במישור הקדמי מבחינת המרכב הטריטוריאלי, המרחק הצילום היא MEDIUM SHOT  וביחס למצלמה היא של שלושת רבעי סיבוב, הדמות נמצא במרכז. תבנית סמיכות בין דמויות היא מרחק אישי  שזה מרחק לידידים. מבחינת לבוש, בטי לבושה כך שצבע השולט בה הוא צבע חם אדום אם קצת שחור ואפור. מיקום של דמות של ליאו במרחב טריטוריאלי הוא במישור האמצעי של פריים, ליאו מצולמת ממרחק MEDIUM SHOT.
הדמות של ליאו ביחס למצלמה בעמדה חזיתית ועומד בשוליים שמאליים של פריים. ליאו מבחינת ליבוש שלה לבושה בצבע אדום שהוא צבע חם אבל גם לבשה צעיף שהוא בצבעים קרים סגול כחול וורוד. גם קובע בצבע תכלת ומשקפיים שחורות שלא ניתן לראות עניים.
ג. בפריים זה דמויות מוצבות בצורה שאינה סימטרית, בטי עומדת לאומת ליאו שיושבת על כיסא. בפריים דמותה של בטי נמצאת במרכז קצת בכיוון ימינה וביחס למצלמה היא נמצאת בצד, והמצלמה מופנית לבטי. מרחק הצילום הוא LONG SHOT . תבנית סמכות בין דמויות היא של יחסים חברתיים. דמותה של ליאו נמצאת במרכז הפריים אם נטייה שמאלה בצורה כזאת שיש מרחק בין שתי דמויות. ביחס למצלמה דמות של ליאו היא של צדודית תוך הסתכלות מטה. המרחק צילום הוא LONG SHOT. הקומפוזיציה היא לא מאוזנת צד שמטל … דמויות לא יציבות ולא נמצאות יחד מבחינת רגשות. כשבטי חזקה, ליאו חלשה ולהיפך. בסוף זה נגמר באובדן חברות. ליאו מצליחה להגיע למצב של חיים חדשים להתחיל להיות לבד בלי בעלה ולהיות מסוגלת לבנות קשר חדש, זוגיות חדשה.