אישיות תאוריה ומחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1212

תקציר העבודה

ממ"ן 15 אישיות: תיאוריה ומחקר שאלה 1
א.
הדרך בה אני מציעה לבנות את המבחן היא: על פי 16 גורמי האישיות של קטל, אשר באמצעותו ניתן לבנות פרופיל אישיותי של כל אדם על סמך ציוניו ב16 התכונות הבסיסיות שלו, את האישיות הגדיר קטל: כ"מה שמאפשר לנו לנבא כיצד אדם מסוים יתנהג במצב נתון,האישיות מורכבת מנטיות להתנהגות הנקראת תכונות, והדרך היחידה לגלות תכונות אלה היא באמצעות מדידות סטטיסטיות מדויקות. כל תכונה מוצגת כרצף הנע בין שני קצוות. באמצעות שאלון זה ניתן יהיה להעריך את הסתגלותם הרגשית של הורים שכולים, שלוש שנים לאחר האובדן. ניקח לדוגמה כמה גורמי אישיות אשר יכולים להעריך את ההסתגלות: ·         רגוע, שקט — מתוח, סוער ·         עליז, אנרגטי — פסימי, דיכאוני ·         בעל חשיבה פרקטית — נוטה לשקוע בדמיון השאלון עצמו יהיה מורכב מ 30 שאלות, כאשר כל שאלה מתייחסת לאחת מ-16 התכונות. השאלות כוללות הצהרות כלליות על טבע האדם לצד שאלות על התנהגותו ועיסוקיו של הפרט. הציון ניתן בכל תכונה על סמך סכום הנקודות שהנבדק צבר בשאלות המתייחסות לתכונה זו, כך שלכל נבדק 16 ציונים נפרדים, לפי מיקומו על כל רצף תכונתי. כיוון שהשאלון אמור להיות אולי עבור אנשים מבוגרים, הוא לא יהיה ארוך,לא יהיו בו הרבה שאלות והשאלות עצמן יהיו מובנות וכך יצטרכו לענות ולבחור באופציה אחת מתוך השתיים הקיימות. כל תשובה בה יבחר ההורה בצד השמאלי הקיצוני תקרב אותו להערכה כי הוא זה אשר לא יסתגל לאובדן.
יפה ב.
סוגי מהימנות: מכיוון שכל תכונה נמדדת באמצעות מספר מועט יחסית של פריטים המהימנות של ציוני התכונות השונות בדרך כלל נמוכה,מהימנויות הנוסח המקביל הן בתחום ה0.50 ומהימנות מבחן חוזר כעבור שבוע או פחות הן לרוב מתחת ל0.80,יש גם ספק באשר להומוגניות של הפריטים בתוך כל גורם ובאשר לאי תלותם של הגורמים זה בזה. מהימנות כיציבות:
תנאים נסיבתיים עלולים לפגוע במהימנות לכן ככל שהמתאם בין מדידות שנעשו בשתי העברות של מבחן גבוה יותר-כך המבחן יהיה מהימן יותר.יציבות המדידות לאורך זמן מלמדת על מהימנות המבחן.מבחן ייחשב מהימן אם המתאם בין תוצאות המבחן …
ציון סופי: 87
עבודה טובה, אך יש לחזור על הנקודות שלא היו ברורות.
שימי לב להערות שלי.
בהצלחה,