להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2013
מספר מילים 836

תקציר העבודה

ממן 12 להבין סרטים תשובה 1
א.      עריכה קלאסית – אנליטית ב.      עריכה האנליטית משתמשים בעקרון הצילום מכונן,בתחילת הקטע רואים צילום ממרחק גדול המתאר את מרחב ההתרחשות, מיקום ורקע
ההתרחשות ( מסעדה בעיר ). לאחר מכן הצילום הופך להיות תקריב הפנים של השחקנים המאפשר לראות את הפרטים הקטנים ביותר, לדוגמא ניתן להבחין שאלבי, מוטרד, עצוב, לא חש בנוח ומרגיש מדוכדך כאשר אנני מסרבת להצעת הנישואים שלו ולחזור לגור איתו. ניתן להבחין שלאורך הדיאלוג בין הדמויות לא רואים אותם מדברים באותו השוט, מה שיוצר תחושה של מרחק ביניהם למרות הקרבה הפיזית. מלבד הקטע הראשון והקטע האחרון בסצנה שבהן הצילום הוא ממרחק בינוני-גדול , כל היתר הם ממרחק בינוני – קרוב תוך התאמת כיווני מבט – השחקנים מביטים אחד על השני בצורה הגיונית. הצילום של אלבי סינגר נתפס כאמין כאשר הוא רואה את אנני. בסצנה ישנו גם מעבר מהכלל לפרט – כאשר מצילום כללי של הרחוב והמסעדה מתמקדים רק בשולחן של אלבי ואנני . ג.       בקטע זה, יש תחושה כי הולך לקרות משהו לא רצוי או צפוי מבחינת אלבי , הוא מתיישב במסעדה שאינה מתאימה לסגנון שלו  ומזמין משהו שאינו מרוצה ממנו. היא מגיעה למסעדה ולוחצת לאלבי יד , מה שכנראה הוא לא ציפה שיקרה.
הם קרובים פיזית ויושבים כך שרק שולחן מפריד ביניהם, אך הצילום בפריים נפרד מחזק את הריחוק ביניהם. קרוב לוודאי, שהרקע נותן גם תחושת ריחוק מאחר ויש ניגוד קיצוני בין הרחוב שסואן הנמצא מאחורי אלבי לבין השולחנות הריקים הנמצאים במסעדה. הצילום מתחיל ממרחק בינוני גדול בו רואים היכן מתרחשת הסצנה ומקבלת ממדים אישיים כאשר מצלמים את הדמויות ממרחק בינוני- קרוב.
תשובה טובה – אך בג' חסר התייחסות לתפקידה הדרמטי של העריכה 5/9
שאלה
2 א.      סטדי קאם  –  מנשא אנושי על הצלם עם תנועה חלקה ויציבה על הקרקע  ומאפשר לכוון את התנועה. יתכן וזוהי מצלמה ניידת המוצבת על רכב ומאפשר קירבה ומרחק ותנועה בכלל, תוך כדי פעולה. המצלמה זזה ימינה לאחר מכן הדמויות מתקרבות אל המצלמה ואח"כ המצלמה זזה שמאלה ומתרחקת מעדשת המצלמה.
ב.      הקטע מתחיל במסעדה שמגישה אוכל בריאות שאלבי פחות מתחבר אליו , אלבי מגיע מוקדם , אפשר להסיק כי הפגישה חשובה לו. אלבי לוחץ את ידה של אנני והיא שומרת על …
ציון: 91