תקשורת כתרבות - סיכום כל הקורס לבחינה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 12159
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

סיכום לבחינה תקשורת כתרבות חלק א:  תקציר 10 שורות על כל מאמר ·         ג. קארי (1989) גישה לתקשורת כתרבות ·         ג. פיק (1991) פוסטמודרניזם וטלוויזיה ·         א. אילוז (1998) אותו תחום אפלולי של הפנים: אופרה ווינפרי והמראה של המלט ·         כ"ץ ודיין (1993) אירועי תקשורת: הבניית אירוע – אירוע מדיה ·         מבוא לפרק ד הפקת טקסטים כמשא ומתן ·         ליבס ופירסט (2005) כתבי חוץ והתחרות על דעת הקהל הבינלאומית: מוחמד דורא והלינץ' ברמללה כמקרה מבחן ·         בארת' (1977) הרטוריקה של הדימוי ·         פיסק (some t.v   ) ·         וסטגארד ושרודר אסטרטגיות של פניה , מין ומעמד ·         חמו,קמפף ושיפמן הריאיון המדומה ·         אליס תצוגת רגשות כנים ·         קון צפייה חסרת גבולות ·         מאיירס לקראת ארוטיקה פמיניסטית ·         הול הצפנה ופענוח ·         ראדווי הרומן הרומנטי ·         בובו הצבע ארגמן נשים שחורות כקוראות תרבותיות ·         פיסק מדונה ·         גרוס – מיעוט, רוב והמדינה חלק ב: מושגים לבחינה + הקשר ·         תרבות עממית לעומת תרבות פופולארית (מבוא לפרק א) ·         ארגז כלים ( מבוא לפרק א) ·         המפנה התרבותי ( אלכסנדר ותומפסון) ·         תת תרבות ( אלכסנדר ותומפסון) ·         דג במים ( קארי) ·         תקשורת כהעברה ( קארי) ·         תקשורת כהתכנסות ( קארי) ·         גישת חקר התרבות ( מבוא לפרק ב) ·         ביקורת מימן ומשמאל על התרבות הפופולארית ( מבוא
לפרק ג) ·         עידן פוסט מודרני ( מבוא לפרק ג) ·         בין דימוי לצלם ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) ·         תחקית  ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) ·         נרטיב פוסטמודרני  ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) ·         פסטיבל ומופע ראווה ( כ"ץ ודיין) ·         חקר הפקה ( מבוא לפרק ד) ·         טקסט כפורום ( מבוא לפרק ה) ·         משמעות מועדפת ( מבוא לפרק ה) ·         טקסט פתוח וטקסט סגור ( מבוא לפרק ה) ·         ניתוח סינטגמטי המודל של פרופ ( מבוא לפרק ה) ·         ניתוח פרדיגמטי ( מבוא לפרק ה) ·         ניתוח דמוי חזותי (קונוטציות ודנוטציות ) ( בארת') ·         יחסים בין ממסר חזותי לשוני , עיגון וממסר ( בארת') ·         צפנים חברתיים ( פיסק SOME T.V ) ·         צפנים טכניים ( פיסק SOME T.V ) ·         קונבנציות ייצוג ( פיסק SOME T.V ) ·         קודים אידיאולוגיים ( פיסק SOME T.V ) ·         אידיאל האימהות (וסטרגאדר ושרודר) ·         אידיאל היופי (וסטרגאדר ושרודר) ·         האישה העצמאית (וסטרגאדר ושרודר) ·         האישה המפוצלת(וסטרגאדר ושרודר) ·         תצוגת רגשות כנים (אליס) ·         הריאיון המדומה ( חמו , קמפף ושימפן) ·         מחבר ממשי (אמתי) מחבר משתמע ( מבוא לפרק ט) ·         קורא אידיאלי או משתמע וקורא אמיתי ( מבוא לפרק ט) ·         עודפות סמיוטית ( מבוא לפרק ט) ·         פענוח הגמוני מתנגד מידיין ( מבוא לפרק י) ·         קהילות דיבור ( מבוא לפרק י) ·         קהילות פרשניות ( ראדווי ומבוא לפרק י) ·         ניפנוף (בובו) ·         ארטיקולציה ( בובו) ·         כשירות תרבותית ( בובו) ·         עונג הגמוני ( מבוא לפרק יא) ·         עונג פופולארי ( מבוא לפרק יא) ·         חמקנות ( מבוא לפרק יא) ·         יצרנות ( מבוא לפרק יא) ·         עמדות כלפי דמות טלוויזיונית ( מבוא לפרק יא) ·         הכחדה סימלית ( מבוא
לפרק יב) ·         סטריאוטיפים ( מבוא לפרק יב) ·         שילוב והיטמעות מול הבדלות ופרוד ( מבוא לפרק יב) ·         ייצוג של למען , על ידי ( מבוא לפרק יב) חלק ג: עמדת כל אחד מהחוקרים בקצרה  על שבעת הנושאים לדיון נושא
1 : האם ובאיזו מידה מקדמים התכנים של התרבות הפופולארית יסודות פמיניסטיים?
לפי החוקרים : וסטרדארד ושרודר , ראדווי , מאיירס , קון , פיסק (מדונה) נושא
2 : באיזו מידה ניכרת תפישה הגמונית בתכנים של התרבות הפופולארית?
לפי החוקרים: פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה , פיסק (SOME T.V  )  , בארת', קון, גרוס , כ"ץ ודיין , וסטרגארד ושרודר נושא
3 : האם ובאיזה אופן פענוח תכנים פופולאריים יכול להיות מוגדר כאקט פעיל ( בו כל פרט בקהל מעבד את המסר בהתאם לעמדות הסובייקט שלו? לפי החוקרים: קארי , ראדווי , הול , גרוס , פיסק מדונה , ליבס ויפרסט נושא
4 : אילו תפקידים ממלאים אמצעי התקשורת והתכנים שלהם בחיי היומיום של בני האדם?
לפי החוקרים: אילוז, כ"ץ ודיין , פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה , קארי , אליס נושא 5: סוגות (ז'אנרים) מהוות חלק מתוצרי התרבות הפופולארית. הציגו מהי הסוגה בה מטפלת כל חוקרת  ותארו את מאפייניה והערכים העולים ממנה לפי החוקרים: אילוז , כ" ודיין , וסטרגארד ושרודר , בארת', חמו קמפף ושיפמן נושא
6 : הטלוויזיה הינה מדיום מרכזי בתרבות הפופולארית. מדוע הטלוויזיה היא מדיום כה משמעותי בחייהם של בני אדם?
לפי החוקרים: פיסק (פוסט מודרניזם וטלוויזיה), כ"ץ ודיין, חמו קמפף ושיפמן, אליס נושא 7: כיצד באים לידי ביטוי הביטי הפקה בתהליך יצירת טקסטים תקשורתיים?
לפי החוקרים: הול , ליבסט ופירסט , מבוא לפרק ד , מאיירס