תקשורת כתרבות - סיכום כל הקורס לבחינה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת כתרבות |
מילות מפתח | עמדת כל חוקר ביחס לשבעה נושאים לדיון, רשימת מושגים והקשרים, תקצירי מאמרים ב 10 שורות |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 12159 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
סיכום לבחינה תקשורת כתרבות חלק א: תקציר 10 שורות על כל מאמר · ג. קארי (1989) גישה לתקשורת כתרבות · ג. פיק (1991) פוסטמודרניזם וטלוויזיה · א. אילוז (1998) אותו תחום אפלולי של הפנים: אופרה ווינפרי והמראה של המלט · כ"ץ ודיין (1993) אירועי תקשורת: הבניית אירוע – אירוע מדיה · מבוא לפרק ד הפקת טקסטים כמשא ומתן · ליבס ופירסט (2005) כתבי חוץ והתחרות על דעת הקהל הבינלאומית: מוחמד דורא והלינץ' ברמללה כמקרה מבחן · בארת' (1977) הרטוריקה של הדימוי · פיסק (some t.v ) · וסטגארד ושרודר אסטרטגיות של פניה , מין ומעמד · חמו,קמפף ושיפמן הריאיון המדומה · אליס תצוגת רגשות כנים · קון צפייה חסרת גבולות · מאיירס לקראת ארוטיקה פמיניסטית · הול הצפנה ופענוח · ראדווי הרומן הרומנטי · בובו הצבע ארגמן נשים שחורות כקוראות תרבותיות · פיסק מדונה · גרוס – מיעוט, רוב והמדינה חלק ב: מושגים לבחינה + הקשר · תרבות עממית לעומת תרבות פופולארית (מבוא לפרק א) · ארגז כלים ( מבוא לפרק א) · המפנה התרבותי ( אלכסנדר ותומפסון) · תת תרבות ( אלכסנדר ותומפסון) · דג במים ( קארי) · תקשורת כהעברה ( קארי) · תקשורת כהתכנסות ( קארי) · גישת חקר התרבות ( מבוא לפרק ב) · ביקורת מימן ומשמאל על התרבות הפופולארית ( מבוא
לפרק ג) · עידן פוסט מודרני ( מבוא לפרק ג) · בין דימוי לצלם ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) · תחקית ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) · נרטיב פוסטמודרני ( פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה) · פסטיבל ומופע ראווה ( כ"ץ ודיין) · חקר הפקה ( מבוא לפרק ד) · טקסט כפורום ( מבוא לפרק ה) · משמעות מועדפת ( מבוא לפרק ה) · טקסט פתוח וטקסט סגור ( מבוא לפרק ה) · ניתוח סינטגמטי המודל של פרופ ( מבוא לפרק ה) · ניתוח פרדיגמטי ( מבוא לפרק ה) · ניתוח דמוי חזותי (קונוטציות ודנוטציות ) ( בארת') · יחסים בין ממסר חזותי לשוני , עיגון וממסר ( בארת') · צפנים חברתיים ( פיסק SOME T.V ) · צפנים טכניים ( פיסק SOME T.V ) · קונבנציות ייצוג ( פיסק SOME T.V ) · קודים אידיאולוגיים ( פיסק SOME T.V ) · אידיאל האימהות (וסטרגאדר ושרודר) · אידיאל היופי (וסטרגאדר ושרודר) · האישה העצמאית (וסטרגאדר ושרודר) · האישה המפוצלת(וסטרגאדר ושרודר) · תצוגת רגשות כנים (אליס) · הריאיון המדומה ( חמו , קמפף ושימפן) · מחבר ממשי (אמתי) מחבר משתמע ( מבוא לפרק ט) · קורא אידיאלי או משתמע וקורא אמיתי ( מבוא לפרק ט) · עודפות סמיוטית ( מבוא לפרק ט) · פענוח הגמוני מתנגד מידיין ( מבוא לפרק י) · קהילות דיבור ( מבוא לפרק י) · קהילות פרשניות ( ראדווי ומבוא לפרק י) · ניפנוף (בובו) · ארטיקולציה ( בובו) · כשירות תרבותית ( בובו) · עונג הגמוני ( מבוא לפרק יא) · עונג פופולארי ( מבוא לפרק יא) · חמקנות ( מבוא לפרק יא) · יצרנות ( מבוא לפרק יא) · עמדות כלפי דמות טלוויזיונית ( מבוא לפרק יא) · הכחדה סימלית ( מבוא
לפרק יב) · סטריאוטיפים ( מבוא לפרק יב) · שילוב והיטמעות מול הבדלות ופרוד ( מבוא לפרק יב) · ייצוג של למען , על ידי ( מבוא לפרק יב) חלק ג: עמדת כל אחד מהחוקרים בקצרה על שבעת הנושאים לדיון נושא
1 : האם ובאיזו מידה מקדמים התכנים של התרבות הפופולארית יסודות פמיניסטיים?
לפי החוקרים : וסטרדארד ושרודר , ראדווי , מאיירס , קון , פיסק (מדונה) נושא
2 : באיזו מידה ניכרת תפישה הגמונית בתכנים של התרבות הפופולארית?
לפי החוקרים: פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה , פיסק (SOME T.V ) , בארת', קון, גרוס , כ"ץ ודיין , וסטרגארד ושרודר נושא
3 : האם ובאיזה אופן פענוח תכנים פופולאריים יכול להיות מוגדר כאקט פעיל ( בו כל פרט בקהל מעבד את המסר בהתאם לעמדות הסובייקט שלו? לפי החוקרים: קארי , ראדווי , הול , גרוס , פיסק מדונה , ליבס ויפרסט נושא
4 : אילו תפקידים ממלאים אמצעי התקשורת והתכנים שלהם בחיי היומיום של בני האדם?
לפי החוקרים: אילוז, כ"ץ ודיין , פיסק פוסטמודרניזם וטלוויזיה , קארי , אליס נושא 5: סוגות (ז'אנרים) מהוות חלק מתוצרי התרבות הפופולארית. הציגו מהי הסוגה בה מטפלת כל חוקרת ותארו את מאפייניה והערכים העולים ממנה לפי החוקרים: אילוז , כ" ודיין , וסטרגארד ושרודר , בארת', חמו קמפף ושיפמן נושא
6 : הטלוויזיה הינה מדיום מרכזי בתרבות הפופולארית. מדוע הטלוויזיה היא מדיום כה משמעותי בחייהם של בני אדם?
לפי החוקרים: פיסק (פוסט מודרניזם וטלוויזיה), כ"ץ ודיין, חמו קמפף ושיפמן, אליס נושא 7: כיצד באים לידי ביטוי הביטי הפקה בתהליך יצירת טקסטים תקשורתיים?
לפי החוקרים: הול , ליבסט ופירסט , מבוא לפרק ד , מאיירס