להבין סרטים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 705

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
1 .                            א.      מוריס הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, נשוי לאישה בשם מוניקה. אישתו עקרה, לכן אין להם ילדים. מוריס הוא צלם, יש לו סטודיו לצילום והוא מצלם חתונות בין היתר. מעמדו הכלכלי ממוצע ומעלה, ניתן להסיק זאת לפי הבית שלו, בית בעל שתי קומות או יותר, עם שלושה חדרי שירותים. אישתו עסוקה בקישוט הבית, דבר נוסף שמרמז על מעמדם הכלכלי.
ב.      מוריס מגיע לביתה של סינתיה, משתמש בשירותים ואז יושב ומשוחח עמה ליד שולחן האוכל. מטרת הגעתו לביתה של סינתיה היא חידוש הקשר עם אחיניתו רוקסן לאחר שנתיים וחצי שלא נפגשו. הוא מזמין את רוקסן ואת סינתיה לביתו כדי לחגוג לסינתיה את יום הולדתה ה-21.
2 .                            א.      שתי הדמויות ניצבות במרכז הפריים, מוריס יושב וסינתיה עומדת לצידו, אך לא בצמוד אליו. תבנית הסמיכות היא אישית.
הצורה היא צורה סגורה. מוצגת תפאורה בסגנון ריאליסטי, של בית מגוריה של סינתיה. קיר בעל טפט פרחוני, על הקיר נמצאת תמונה של אישה בעלת עור כהה ובידיה פרחים. שידת מדפים חומה נמצאת מימין ועליה אגרטלים וחפצים שונים.
ב.      מוריס וסינתיה עומדים האחד ליד השניה מה שמרמז על מערכת יחסים כזו או אחרת, אך המרחק הפיזי …
3.                            א.      מוריס נמצא במרכז הפריים. הציור נמצא גם הוא במרכז הפריים מעל מוריס, אך נוגע בשוליים העליונים. הציור תופס חלק די גדול בפריים, לעומת מוריס שמופיע כקטן בפריים. בציור מתוארת דמות של גבר בעל שיער בהיר, ראשו מופנה ימינה (מבט הצופה) והוא יושב ישיבה זקופה וידיו משולבות. הוא לובש מקטורן וצעיף לבן. הרקע הוא רקע בצבעים אדום-בורדו-שחור.
ב.      מוריס יושב במרחק צילום גדול כשהוא נראה בודד ועצוב. הוא נראה מסוגר בתוך עצמו ועסוק במחשבות. הדיוקן מסמל את העיסוק …