להבין סרטים -!

תקציר העבודה

ממ"ן
1 3                                                                                              20.06.משפטים קורס:10640-להבין סרטים: מבוא לאומנות הקולנוע            שאלה 1:
האפקטים הקוליים המופיעים בקטע הם: רעש גלים מתנפצים , רוחות , ציפורים , גשם ורעמים. מרכיב הקול הנוסף הוא: קריין , דמות מספר הסיפור , שתפקידו העלילתי להעניק אינפורמציה לצופה אודות מסגרת הזמן ,מצב כלכלי, הרקע החברתי והאנושי לסיפור שמוביל לתיאור מה שהתרחש קודם מה שתורם להבנת הקונטקסט והחיבור של הצופה למציאות המוצגת בסרט. יפה הקטע מתאר את הקטסטרופה האקלימית שהחריבה מקומות רבים בעולם וגרמה למותם של אנשים רבים ולמיליוני אנשים שנותרו רעבים. מדינות המערב, המפותחות החליטו לבצע הגבלות חמורות על הילודה על מנת לשרוד ובעולם העתידני המדובר רובוטים הופכים לנפוצים כי הם אינם צורכים אוכל ומשאבים מה שאפשר ליצור חסכון כלכלי במארג החברתי.  היחסים בין מרכיבי הפסקול תמונה הם אקסטרה דיאגטיים שמטרתם להבנות אווירה ורקע לסיפור עבור הצופה. יפה הסאונד האקסטרה דיאגטי בקטע הנתון הוא סינכרוני כיוון שישנה התאמה מבחינת המשמעות בין מה שרואים למה ששומעים – הקריין מספר אודות הקטסטרופה האקלימית שהתרחשה  והתמונה מציגה את ההשלכות של הסיפור ומציגה כאוס מוחלט. יפה שאלה 2: השאיפה של פרופסור הובי וחברתו סייברטרוניקס היא לפתח רובוט המסוגל ליצור קשרים, להרגיש רגשות אמיתיים ולאהוב . "אני מציע שנבנה רובוט- ילד המסוגל לאהוב אהבת אין קץ. 'מכא' כתחליף לילד בעל תודעה- אהבה היא המפתח שבאמצעותו יושג מעין תת מודע שמעולם לא הושג עד כה.
עולם פנימי של מטפורות, של אינטואיציה, של חשיבה הגיונית ספונטנית, של חלומות". "המכא שאומץ ברחבי העולם כולו, הוא הבסיס למאות דגמים המשרתים את המין האנושי בכל ההיבטים של חיי היום יום". " היצור שלנו יהיה ילד מושלם שלנצח יאהב, לעולם לא יחלה , לעולם יהיה ללא שינוי. …האדם. יפה שאלה 3: מרטין מתקשה להתרגל לנוכחותו של דיויד ולתחרות שהוא מציב עבורו. הקונפליקט ביניהם נסוב סביב הזכייה באהבת האם , הם מנסים לאתגר זה את זה במלחמה על אהבת אמם. יפה מרטין –
עבודה מצויינת! ציון 100 , מאחלת הצלחה דומה בבחינה