פסיכולוגיה בחינוך - פרק 1

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1398

תקציר העבודה

ממ"ן 11
תאריך הגשה: משפטים.11.משפטים
1 .     דימוי עצמי אידיאלי הוא מי שהיינו רוצים להיות, דימוי עצמי אידיאלי הוא מכלול של תכונות שאותם היינו רוצים לעצמנו. כמו דמות דמיונית שאנחנו בונים לעצמנו בראש ולשם אנו שואפים להגיע. הוא בנוי משלושה מרכיבים – שיקוף – איך האנשים החשובים לנו מניעים אותנו לאידיאל מסויים. המרכיב השני הוא השוואה חברתית בה אנו עושים השוואה לאנשים שהיינו רוצים להיות. כאלו שהם "גיבורים" בשבילנו. והמרכיב השלישי הוא אמונה פנימית, בה אנו מאמינים שאנחנו יכולים להגיע לאידיאל מסוים, שואפים לאן שאנחנו רוצים להגיע.
רמת שאיפה לא מציאותית היא רמת שאיפה גבוהה או נמוכה מדי לפרט בהתאם להישגיו עד אותו רגע. הפרט לא מצליח להציב לעצמו מטרות ריאליות שתואמות ליכולות שלו, שתואמות למציאות.

2 .     הנעה פנימית נובעת מאישיותו של האדם, מפנימיותו של האדם ולא מתגובת הסביבה. הנעה פנימית  היא בחירה של הפרט לעשות את מה שהוא רוצה, מה שגורם לו להגיע לסיפוק עצמי אישי מלא. היא מורכבת משני מניעים: צורך הישג וזרימה.
הנעה זו נוצרת בשלבים מוקדמים של הילדות ונשארת קבועה באופן יחסי לכל אחד.
הנעה חיצונית היא גמישה יותר מהנעה פנימית, היא ניתנת לשינוי בהתאם לנסיבות ולתחומים –
3.     א.     להלן תשובות לשאלות ממדריך הלמידה עמ' 64:

1 .     חרדה מוכללת היא חרדה שמלווה את האדם באופן קבוע, כל הזמן. למשל אדם חרד שמישהו יכנס לכיתה עם רובה וירה בו, כך הוא חושב שבכל רגע נתון עלול להגיע מישהו עם רובה. זהו אדם שחרד באופן קבוע.
חרדה מצבית היא חרדה מפני מצב מסויים לדוגמא חשש לפני מבחן טסט, חרדה לפני לידה. ברגע שאותה סיטואציה עוברת כך החרדה עוברת.

2 .     –