מבוא לפסיכולוגיה 10136, 1579 מילים, 4 עמודים!!

תקציר העבודה

ממ"ן 15 שאלה 1
להלן נסקור שתי תאוריות אישיות בדגש על הרעיון המרכזי ואיך בלעדיו היא תאבד את צביונה.
·         קארל רוג'רס היה אחד מהתאורטיקנים שדבקו במאפייני התיאוריה ההומניסטית. אלו האמינו כי מוטיבציה להתנהגות נובעת מנטיותיו הייחודיות של אדם, המולדות והנלמדות כאחת, להתפתח ולהשתנות בכיוונים חיוביים לקראת יעד המימוש העצמי.
תאוריית האישיות של קרל רוג'רס שמה במרכזה את חשיבותה של הערכה חיובית בלתי מותנית בגידול ילדים. כלומר, הילדים צריכים להרגיש שהוריהם יאהבו אותם ללא תנאי ויקבלו אותם על אף שגיאותיהם והתנהגותם הלא נאותה, וכי אין הם צריכים להרוויח את אהבת הוריהם. כאשר הילד לא מתנהג כראוי אין להתעלם מן המעשה ואין להוכיח את הילד. למעשה הדרך הטובה ביותר ללמדם היא לשלול את התנהגותם הלא ראויה של הילדים ולא אותם. המטרה של חינוך מסוג זה היא להרגיש הערכה עצמית בלתי מותנית או לחילופין קבלת האדם את עצמו על אף החולשות שאולי הוא מנסה לשנות.
תאוריה זו תאבד את צביונה במידה ונשלול או לחילופין נבטל …
שאלה 2
א. תוכן השיחה המוצג מעיד על הפרעת דיכאון . הפרעה זו נמצאת תחת הקטגוריה של הפרעות במצבי רוח. האחרונה מעידה על ליקוי רגשי.
הפרעת דיכאון נמצאת שכיחה בקרב האוכלוסייה הרחבה וזאת מאחר שכמעט כל אדם חווה יסודות כלשהם מתוך ההפרעה השלמה בזמן כלשהו במהלך חייו. מאפייני הדיכאון כוללים: מרה שחורה, ירידה או לחילופין עלייה בתיאבון, חוסר או יתר שינה, האטה ניכרת בפעילות המוטורית, רגשות אשמה- תחושות של חוסר ערך עצמי ותוכחה עצמית, ירידה ביכולת הריכוז ומחשבות חוזרת על מוות. בשיחה המוצגת בין המטופל לרופא ניתן לראות סממנים ..
ב. ניתן להסביר את הופעת הפרעת הדיכאון ואת התפתחותה באמצעות מגוון מודלים.
* מודל הביו-רפואי/ ביולוגי- הדוגלים בגישה זו סוברים כי ירידה ברמות הסרוטונין והנורפינפרין, נוירוטרנסמיטרים הנמצאים במוח, מתקשרים לדיכאון. עם זאת, המנגנונים הביוכימיים המדויקים של הפרעות מצבי רוח טרם נתגלו. חוקרים משתמשים בטכניקות הדמיה מוחית בניסיון להבין את הסיבות להפרעות במצב רוח ולתוצאותיהן. נמצאו ראיות כי ההבדלים בהדמיה מוחית בין אנשים בריאים לבין —
.
ג. שיטת טיפול אפשרית מני רבות בהפרעת הדיכאון מבוססת על טיפול קוגניטיבי. טיפול קוגניטיבי מנסה לשנות רגשות והתנהגויות בעייתיות באמצעות —