בהתנסות במחקר, רגרסיה וניתוח שונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 22
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 96
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1548
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 22
                                הקורס:
שיטות מחקר , רגרסיה וניתוח שונות 10686
תשובה לשאלה 1.
בוצע.
תשובה לשאלה 2.
ננסח את ההשערות האופרציונליות למחקר : השערת המחקר הנומינלית היא כי קיים הבדל בין בודק אנושי לבודק  ממוחשב כאשר הבודק האנושי ישפיע לטובה על הנבחן לעומת בדיקה ממושבת  , כלומר בודק אנושי  יעניק תמריץ חיובי לפעילות הנבחן לעומת בודק ממוחשב. ההשערה האופרציונלית היא כי נבחנים אשר את מבחנם יבדוק בודק אנושי , יסיימו את המבחן יותר מהר מאשר נבחנים אשר את מבחנם יבדוק בודק ממוחשב.
המשתנה הבלתי תלוי הוא סוג הבודק , ערכיו הם בודק אנושי ובודק ממוחשב.
המשתנה התלוי הוא הזמן שלקח לנבחן לסיים את הבחינה , הערכים הם זמן בדקות ושניות.
כלי המחקר יהיו חדר סגור , שעון עצר ומבחן אמריקאי בעל
5 שאלות בידע כללי.
משתתפי המחקר יהיו גברים ונשים בעלי אזרחות ישראלית בגילאי השלושים – ארבעים וזאת על מנת להבטיח שרובם ניחנים בידע כללי.
גודל המדגם יהיה
5 איש.
תשובה לשאלה 3.
המחשב והאצה חברתית מבוא : ההאצה החברתית היא תופעה התנהגותית בה האדם נוטה לבצע פעולות בצורה יותר מהירה כאשר הוא נמצא בקבוצה מאשר לבדו. אחד התיעודים הפסיכולוגים הראשונים לתופעה הזו היה של טריפלט (Triplett, 1898) , פסיכולוג אמריקאי אשר שם לב לעובדה כי רוכבי אופניים אשר מתחרים בקבוצה , נוטים להגיע לתוצאות יותר טובות מאשר כשרוכב אופניים בודד מתחרה נגד השעון. בהמשך , טריפלט ערך ניסוי בו בדק את השערתו בצורה הבאה : הוא ביקש מילדים לגלגל חכה של חוט ומדד את הישג של כל ילד גם כשגילגל את החכה לבד וגם בחברת ילדים אחרים. התוצאות