סמינריון, יצירתיות בפרסום: השפעת אלמנטים של מוסיקה על מידת הזיכרון והעמדה כלפי הפרסומת והמותג

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7227
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

יצירתיות בפרסום:
השפעת אלמנטים של מוסיקה  על מידת הזיכרון והעמדה כלפי הפרסומת והמותג תוכן עניינים

1 .      מבוא
2.      יצירתיות בפרסומת
3 .      סקירה ספרותית
4 .      קשר בין המוסיקה הכלולה בפרסום ועמדה כלפי הפרסומת ההתאמה בין רכיביה הפרסומת ומידת הזיכרון של הפרסומת רגשות כלפי מוסיקה בפרסומת ומידת זיכרון מסר הפרסומת 5.      קשר בין המוסיקה הכלולה בפרסום ועמדה כלפי  המותג/המוצר
6 .      קשר בין המוסיקה הכלולה בפרסום לבין עמדה כלפי החברה המפרסמת 7.      סיכום, דיון ומסקנות.
8.      ביבליוגרפיה בשנים האחרונות גברה ההתעניינות בפרסומות הפונות אל הרגש ובתפקיד המורכב שהמוסיקה ממלאת בהיבט הזה. בהקשרים שיווקיים רבים נמצא כי כמות פעילות עיבוד המידע האובייקטיבית היא מינימאלית ,וקיימת עדות משמעותית לפיה ניתן לכוון את העיבוד של מידע הפונה אל הרגש לצורך יצירת העדפות ובחירות.
זה מכבר משתמשים במוסיקה בחנויות ובמשרדים כרקע
לפרסומת ועדויות מצביעות על כי אמנם יש לה השפעה על רגשות והתנהגות הצרכנים.
לפיכך מחקרים העלו כי מוסיקה היא כלי שיווקי שימושי ביותר לשכנוע צרכנים.
מחקרים רבים בחנו את השפעתם של אלמנטים מבניים במוסיקה על קהל. לדוגמה, הם העלו כי מוסיקה רוגעת בסופרמרקט מאיטה את קצב הקניות ולפיכך לקוחות מבלים בחנות זמן רב יותר. במסעדות, מוסיקה רגועה תגרום לשתיית אלכוהול רבה יותר, ואילו מוסיקה קצבית תגרום לסועדים לסיים את הארוחות מהר.מחקרים אחרים בדקו את הקשר בין מוסיקה ואירוע הקניה ,כדוגמת מחקרם של Alpert ועמיתיו ( (2005,ראה להלן החוקרים Shen,Ting Chen Chen  ,(  (2006ציינו כי היות ומוסיקה נתפסת כמעבירה של רכיבי התרבות,הרי ששימוש במוסיקה בפרסומות כלל עולמיות עשוי להיתקל בבעיה של חוסר ההתאמה במשמעויות התרבותיות הניתנות לאותה הפרסומת במדינות שונות בעולם.
בסמינריון זו נתמקד  בפן של המוסיקה שבפרסומות ונבדוק את השפעת אלמנטים של מוסיקה  על מידת הזיכרון והעמדה שהיא גוררת כלפי הפרסומת והמותג; את הקשר בין מוסיקה בפרסום לבין עמדה כלפי הפרסומת, את הקשר בין מוסיקה בפרסום לבין עמדה כלפי החברה המפרסמת, את  הקשר בין סוג –כלומר הסולם, הקצב הדינמיקה והמקצב שבמוסיקה בפרסום לבין עמדה כלפי המוצר / המותג ואת הקשר בין מוסיקה בפרסום לבין כוונות רכישה של המוצר.