פסיכולוגיה התפתחותית

תקציר העבודה

ממ"ן 12
שאלה 2.
א.     סמביוזה ביולוגית- תלות הדדית בין יצורים העוזרים זה לזה להתקיים.
סמביוזה התפתחותית- תינוק חווה את עצמו ואם האם כדבר אחד. חיבור מלא והתמזגות בין התינוק לאם, ללא חוויה של נפרדות וללא הכרה בגבולות המפרידים אותם.
תינוק חווה אל העולם באמצעות הכרה מעומעמת שיש אובייקט(אדם) -.
שאלה 3.
תגובה מעגלית- רצף שבו התנהגות מסויימת מחוללת אירוע מעניין (בתחילה במקרה) ולכן היא חוזרת ונשנית. סופו של רצף אחד מעורר את תחילתו של רצף נוסף.
שלב 3- תגובות מעגליות שניוניות (מגיל 4 עד 8 חודשים). בתגובה מעגלית –
שאלה 1.
א.     היקשרות בטוחה- יחסים בין תינוק לבין מטפל עיקרי, בהם תינוק יכול לסמוך על זמינותו הרגשית והפיסית של המטפל ועל תגובתו הרגישה של המטפל לצרכיו,ולכן הוא יכול להשתמש במטפל כבסיס בטוח לחקירותיו.
מצב זר – מצב זר בוחן כיצד הילד מתמודד עם המצוקה, אם הוא קורא לאם כדי להשיב לעצמו את האיזון ואת תחושת הבטחון וכיצד הוא עושה זאת.
שלבי מצב זר:
1.     –
2.     זרה נכנסת לחדר ושוהה עם תינוק ומשחקת איתו 3 דקות או פחות.אם היא לא מצליחה לנחם אותו,שלב זה נפסק.
3.     אם חוזרת וזרה עוזבת.
מפגש מחודש שני בין תינוק ואם.בשלב הזה לק מתינוקות מרגישים מצוקה ויוצרים אינטראקציה עם האם ומחפשםים קרבתה כל 3 דקות. חלק מתינוקות מרגישים בטוחים וחוזרים לשחק.
בהיקשרות בטוחה התינוק משתמש באם כבסיס בטוח שמאפשר לו …
ב.      הקשר התיאורתי שמוזכר בשיר הוא יכולת של המטפל להיענות לסימנים שתינוק משדר ולאיכות הטיפול שהוא מעניק.תפקיד מטפל, חוץ מלספק צרכים פיזיולוגים של התינוק, הוא גם להעניק בסיס מוגן שמרגיע אותו ומווסת את רמת החרדה שלו. למרות כל זה 70% מהזמן אמא מפספסת את –