קוגנטיבית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1099

תקציר העבודה

.מי מהבאים איננו אחד הגורמים שתרמו להחלפת הפרדיגמה הביהייביוריסטית בפרדיגמה הקוגניטיבית?
א.
ניסויי למידה חבויה (טולמן).
ב.
פיתוח תורת המידע ורעיון הקיבולת המוגבלת.
ג. העדויות לגבי היצירתיות האנושית בהבנה ובהפקה של משפטים (חומסקי).
ד.
ניסויי קופסת סקינר.

2 .בשונה מהפרדיגמה הביהביוריסטית, הפרדיגמה הקוגניטיבית עושה שימוש נרחב ב- א.
מחקר אמפירי.
ב.
משתנים מתווכים.
ג.
מטלות ועקרון השחזור.
ד.
משתנים ניתנים למדידה.

3 .
מה נכון לגבי פסיכולוגיה קוגניטיבית?
א.
למטלות המחקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית יש גישה ישירה ובלתי-אמצעית לתהליכים ולמנגנונים המנטליים החבויים.
ב.
תיאוריה קוגניטיבית היא אוסף של ממצאים המתקבלים במטלות מחקר מוגדרות וניתנות לשחזור.
ג.
מטלות המחקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית מורכבות ממשתנים מתווכים, ולכן הן ניתנות לשחזור על ידיחוקרים שונים במקום אחר, בזמן אחר ועם נבדקים אחרים.
ד.
תיאוריה קוגניטיבית מורכבת מתהליכים או מנגנונים מנטליים חבויים, שבעזרתם מסבירים אתהממצאים הקיימים, ומאפשרים לגזור ניבויים חדשים.
ב1. מהי רמת המקרה:
? = מס` שאלות במבחן  * מס` התשובות בשאלה/1
1 0      =                 40       *         1/4
מהי רמת ההיכר נטו? היכר נטו = רמת המקרה – הביצוע המוצלח בפועל
2 0       =         10      –           30 5. סמנו מיהו המשתנה, מתוך ארבעת האפשרויות הבאות, שאותו תיפעל ספרלינג כדי למדוד כמה זמן לוקחלתמונת המטריצה של האותיות לדעוך בזכרונם של הנבדקים.
1 . מספר האותיות שהתבקשו הנבדקים לדווח בדיווח החלקי.
2. מספר האותיות שנכללו במטריצה שהוצגה לנבדקים.
3. מיקום הסימן שהורה לנבדקים איזה אות לדווח.
4. משך הזמן שבין היעלמות המטריצה לבין הופעת הסימן .במטלת בראון-פטרסון נמצא לגבי כלל השלשות (חוץ מהשלשה הראשונה) כי ככל שמטלת ההסחה שלפני שליפת השלשה מתארכת, שיעור השליפה של השלשה_______(הולך וגדל,הולך וקטן,נשאר קבוע) על פי הסבר האקטיבציה ממצא זה נובע מכך שהאקטיבציה של השלשה בזכרון לטווח קצר (זט"ק) ________(הולכת וגדלה,הולכת וקטנה,נשארת קבועה) ככל שמתארך הזמן משמיעת השלשה ועד שליפתה. הסבר ההפרעה למאוחר (המתבסס על הזכרון לטווח ארוך) מסביר ממצא זה בכך שההפרעה למאוחר נגרמת משלשות קודמות לשליפת שלשה זו _______(הולכת וגדלה, הולכת וקטנה,נשארת קבועה), ככל שמתארך הזמן משמיעת השלשה ועד שליפתה