תכנון לימודים הוראה והערכה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 672

תקציר העבודה

ממ"ן 14.
1 .       השוואה בין הגישה של טיילר לבין הגישה של סטפלבים ה- CIPP.
שוני/ גישה הגישה של טיילר CIPP התאמה להערכה מעצבת/מסכמת תוכננה להיות כתוכנית מסכמת.
תוכננה להיות כתוכנית מעצבת אך יעילה במקרים מסויימם גם כתוכנית מסכמת.
הסתכלות על שלבי התוכנית.
ניתן להגדיר כהסתכלות גנרית, מבט על.
הסתכלות על כל פרט ופרט בשלבי התוכנית. זמן בתחילת פיתוח תוכנית הלימודים אך גם בסופה.
בכל שלבי הפעולה של התוכנית.
המעריך המעריך הוא מעריך אובייקטיבי, מעריך חיצוני למערכת.
המערכים יכולים להיות גם אובייקטיבים וגם סובייקטיבים שהם חלק מן המערכת. דגשים מדגישה את התפתחותו וביצועי מושא הערכה על בסיס מטרות שהוצבו בתחילת התוכנית. הדגש מובא לכל משתנה במשוואה אשר עוזרת להעריך את המושא. נותנת תמונה רחבה ויותר וכוללנית על מושא הערכה.

2 .      הערכה מעצבת היא הערכה לשם הלמידה של התוכנית ושל מושאי הערכה. הערכה זו נעשת לרוב על ידי מעריכים פנימיים למערכת ולא על ידי גורמי חוץ. תפקידה לראות באיזה שלב נמצאים מושאי הערכה והאם התוכנית תקפה להם והיכן צריך לשנותה. היא המעצבת של תוכנית –

3 .      שני כלי הערכה מסורתיים:
א.      מבחנים סגורים – מבחנים כגון מבחנים אמריקאים שבהם ניתנת לנבחן מספר תשובות אפשריות אך רק אחת נכונה.
היתרון במבחנים מסוג זה הוא ריבוי התשובות האפשריות ופיתוח החשיבה של המושא.
חיסרון של מבחנים מסוג זה הוא הבלבול אשר יכול להיווצר –
א.       יומן קריאה – לאחר קריאת ספר או מאמר, מושאה הערכה יכתוב יומן קריאה של עד עשרה –
חסרה התייחסות כללית לאמצעי ההערכה ולא לכל אחד מהמם בנפרד. הכוונה היא לאובייקטיביות נמוכה לחוסר אחידות קושי לעשות סטטיסטיקה וכדומה כחסרון אך מאוד ליברליים ונעימים למוערך מצד שני עבור המבחנים האלטרנטיבים. והפוך לשמרניים 5-