תכנון לימודים הוראה והערכה+הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 98
שנת הגשה 2017
מספר מילים 1228

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה 1
א.      הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה ממוקדות תלמיד הוא להתמקד בצורכי הלומד ולאפשר לו לקחת חלק בתהליך למידתו  מתוך אמונה שדבר זה יעצים את חווית הלמידה ויפתח את יכולותיו באופן מקסימלי. בניגוד להוראה ממוקדת מורה בה התלמיד סביל ותפקידו הוא לקלוט את המידע שהמורה מעביר, בהוראה ממוקדת תלמיד, התלמיד הוא במרכז והמורה מנחה ומכוון אותו. בתהליך למידה זה, התלמיד לוקח חלק פעיל ומפתח יכולות למידה. על פי רוג'רס, תלמידים צריכים להכיר דרכי למידה שיאפשרו להם להגיע ללמידה עצמאית. לכן, הדגש הוא על הענקת כלים ללמידה כאשר הקניית ידע היא משנית. שיטה זו מתקשרת לגישה הפרוגרסיבית הגורסת כי התלמיד צריך להיות שותף לתהליך למידתו ולהצבת היעדים. ג'ון דיואי מאנשי המפתח של הגישה הפרוגרסיבית טען שהאדם משתנה ומתפתח ללא הרף וככזה עליו להיות שותף לתהליך למידתו.
בנוסף, ההוראה ממוקדת תלמיד שואפת להתאים את דרכי הלמידה לכל תלמיד ותלמיד מתוך ההנחה שכל אדם שונה מחברו וזקוק ללימוד המתאים לו. לכן, תומכי השיטה מאמינים כי תפקיד המורה הוא להנחות את התלמיד למציאת הדרכים הטובות ביותר עבורו.
לעזור למימוש הפוטנציאל של התלמידים. (2-) …
שאלה 2
א.      כניסתו של העידן הטכנולוגי שינתה באופן מהותי את תפקידו של המורה והציבה שאלות רבות באשר לנחיצותו בעידן בו ידע זמין לכל המבקש אותו בכל זמן נתון. זמינות המידע מערערת על סמכותו של המורה כ"בעל הידע" ומרוקנת ממשמעות את הלמידה הפרונטלית. התלמידים יכולים בכל רגע לגשת למידע שהמורה מעביר באינטרנט בעזרת טלפונים חכמים ואינם זקוקים כלל למורה שינגיש את המידע עבורם.  תפקיד המורה בעידן הטכנולוגי משתנה אל עבר "מנחה" המקנה מיומנויות-
שאלה 3
מודל הכיתה ההפוכה הוא מודל לימודי אשר הופך את סדר הלמידה והתרגול המסורתי. אם בכיתה המסורתית המורה מלמד את התלמידים חומר חדש ולאחר מכן הם מתרגלים אותו בבית במודל הכיתה ההפוכה הסדר משתנה. בכיתה ההפוכה התלמידים לומדים חומר חדש בביתם דרך סרטוני הסברה ומתרגלים אותו בכיתה יחד עם המורה. מודל זה הופך את המורה למנחה העוזר בהטמעת חומר הלימוד אך אינו מהווה את המפגש הראשוני עמו. היתרונות במודל זה הם שנחסך זמן של העברת חומר גולמי ומתפנה זמן לעיבוד החומר של…