ממ"ן ביהדות - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות ביהדות מסוג ממ"ן.
האיסלם מבוא להיסטוריה של הדת- בדוק
קורס 10432 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
ממן 12 חלק א ממן 12 חלק א מחמוד השני: מחמוד השני נולד לאביו הסולטן הראשון עבד אל חמיד וגדל כנסיך, כחלק מהיותו נסיך הוא קיבל השכלה ברמה גבוהה אך לא קיבל בהשכלה זאת ידע על עוצמת המערב וגדל בבידוד כחלק מהמסורת. כאשר סלים השלישי דודו הודח מתפקיד הסולטן הוא שהה יחד עם מחמוד השני […]
ירושלים לדורותיה
קורס 10208 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 ירושלים לדורותיה ממ"ן 13 ירושלים לדורותיה שאלה 1: לאחר דיכוי מרד בר כוכבא בשנת 135 לספירה ועד ערב הכיבוש המוסלמי הפכה ירושלים לעיר נוצרית חשובה ומוקד מרכזי לעולים לרגל, התחזקותה של ירושלים למרכז נוצרי נבעה מכך שימשה לאירועים הנזכרים בברית החדשה ובברית הישנה. בשנת 135 ייסד הקיסר הדריינוס לפועל את תכניותיו המקוריות בנוגע […]
ירושלים לדורותיה
קורס 10208 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 בקורס ירושלים לדורותיה ממ"ן 12 ירושלים לדורותיה שאלה 1: א: נושא מאמרה של שרת יפה "ירושלים בתקופת שיבת ציון" הוא: המאמר עוסק במעמדה של ירושלים בתקופת השלטון הפרסי וברקע לפועלו של נחמיה בתקופה זו, המאמר עוסק במעמדה של ירושלים בתקופה זו במצב הכלכלי, ובהיקף הבנייה בירושלים ובמצב המדיני של ירושלים, בעזרת עדויות מהמקרא […]
מטלת מנחה מדרש ואגדה
ממ"ן 13 , ציון 99
ממ"ן
ממן 13 מדרש ואגדה, משל, מימרה , סיפורי חכמים , רבי עקיבא שאלה 1- א. למילה משל משמעויות שונות, פירוש ראשון הוא סיפור אלגורי קצר, סיפור דימוני או שיש בו מוסר השכל, מעשה בדוי העשוי לשמש דוגמה לאחרים. פירוש נוסף, דיבור חכמה קצר, פתגם, מימרה שאפשר להשתמש בה לעניינים ולמצבים שונים. דוגמה נוספת לפירוש […]
מבית לאומי למדינה בדרך
ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
מבית לאומי למדינה שבדרך ממ"ן 11 בדוק ציון 96 2019 ב' 1. במחקר מקובלת ההנחה, שארץ ישראל המנדטורית הייתה חברה דואלית…. סעיף א+ב בשאלה הבאה אסקור את התחומים בהם היו נבדלות זו מזו החברה היהודית והחברה הערבית בארץ ישראל המנדטורית.ע"פ התחום הפוליטי\כלכלי\אקולוגי\תרבותי. 2. בהתייחס לפרק הנ"ל וליחדית הלימוד גם יחד….. תשובה מבוססת על התחום הפוליטי. […]
האסלאם מבוא להיסטוריה של הדת
קורס 10432 , ממ"ן 11
ממ"ן
חלק א- שאלה 1 התקופה טרם הופעת האסלאם נקראת תקופת הג'אהילייה והיא הייתה מאופיינת כתקופה של עבודת אלילים ומלחמות בין השבטים הערבים בחצי האי ערב. המאפיינים החברתיים שהיו בתקופת הופעת האסלאם בחצי האי הערב היו מאופיינים בעיקר בשבטיות ומבנה חמולתי. חצי האי ערב היה מאוכלס בריכוז של שבטים שבטים, ובכל שבט היה מעמד שונה בין […]
תפיסת היהדות והלאומיות היהודית של א"ד גורדון
ממ"ן
תקציר לממן 15 ממן חובה ממ"ן 1 5 שם הקורס: מושגי יסוד ביחסים בינלאומיים מבוא: הצעה למחקר בנושא "ניהול וסיום סכסוכים ומלחמות אזוריות בעידן הגרעיני". בהצעת מחקר זו ארצה להביא לידי דיון ובדיקה את יעילותו של בית הדין הבין לאומי הגבוה לצדק בהאג ,בפתרון סכסוכים בין מדינות בעידן הגרעיני בדרך של שיח והדברות ולא בפעולה […]
מבוא למקרא
קורס 10278 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
מבוא למקרא – ממ"ן 11 שאלה 1 א. לדעת נאמן, התנאים לכתיבת חיבורים ספרותיים קשורים קשר בל יינתק עם מציאותו של ציבור יודעי קרוא וכתוב – אלה שכתבו את החיבורים ואלה שלמענם הם נכתבו. בתקופת הברונזה המאוחרת התפשטה הכתיבה בכתב היתדות בכל רחבי ארץ כנען. תפוצה רחבה זו באה לידי ביטוי בארכיון המכתבים שנתגלה בעמארנה, […]
מבוא למקרא
קורס 10278 , ממ"ן 14 , ציון 96
ממ"ן
מטלת מנחה) ממ"ן 14 ( ראה נתוחים מלאים בדף המשוב. שאלה 1 א. מזמור כ הוא מזמור מלך. הדובר מהלל את המלך ומפרט את כל הגדולות אשר יעשה ה' למלך היוצא למלחמה: "יַעַנְךָ יְהוָה, בְּיוֹם צָרָה; יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב / יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ; וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ / יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ; וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה / יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ; וְכָל-עֲצָתְךָ […]
קורס מבית לאומי לדמינה בדרך 10423
ממ"ן
ממן 11 שורשיה של הגדרת ארץ-ישראל המנדטורית כחברה דואלית מצויים בדו"ח ועדת החקירה המלכותית הבריטית בראשית הלורד פיל (Peel), שחקרה את שאלת ארץ-ישראל בשלהי שנת 1936 וראשית שנת 1937 בעקבות השלב הראשון של המרד הערבי (אפריל-אוקטובר 1936). הוועדה סברה שלא היה דבר משותף לערבים וליהודים בארץ-ישראל. ארץ-ישראל המנדטורית כחברה דואלית הוצגו בשנת 1977 על-ידי הסוציולוג […]
מלך מלוכה וממלכה
ממ"ן 11
ממ"ן
1 0937 – מלך, מלוכה וממלכה. עיונים בהיסטוריה ובהיסטוריוגרפיה של ממלכות ישראל ויהודה ממ"ן 11 – שאלה 1: החוק המקראי וחוקי המזרח הקדום: ארץ ישראל יושבת בתוך הסהר הפורה, שבשני קצותיו התפתחו במקביל עוד באלף הרביעי לפנה"ס תרבויות מפותחות ביותר: מצרים ומסופוטמיה (עיראק וצפון סוריה). בתרבות המסופוטמית הומצא כתב היתדות, המופיע על אלפי כתובות הכוללות: […]
בעבודה מוצגים כל הממנים הנוגעים לקורס "יהודה ורומא" של האוניברסיטה הפתוחה
קורס 10212 , ממ"ן 99
ממ"ן
יהודה ורומא – 10212 – כל הממני"ם בעבודה זו יוצגו כל הממני"ם של הקורס "יהודה ורומא", הכולל את יחסי יהודה ורומא מתקופת כיבוש יהודה ע"י פומפיוס, ועד לתקופת "רבי". כל הממני"ם קיבלו ציונים גבוהים מ-90 נקודות ממ"ן 11 שאלה 1 את סקירתי על המאבק בין בית אנטיפטרוס אבנה מארבע נקודות מבט: בית חשמונאי, בית אנטיפטרוס, […]
יהודי צפון אפריקה 10311
קורס 10311 , ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
שאלה 1 ממ"ן 13 חוגי תנועת ההשכלה בתוניסיה פעלו והתארגנו בין הקהילות היהודיות כדי להגשים את שאיפותיהם בתחיית השפה העברית וכמו כן עליית התודעה של הרעיון הלאומיות היהודית כדי להוציא את יהודי תוניסיה מהשפל אשר נמצאו בו בתקופה שלפני האמנציפציה,פריצתה של ההשכלה אל החברה היהודית התבטאה במישורים אשר עזרו לה לחדור ולהתפחת התוך החברה היהודית […]
בין יהודים לנוצרים - אופ 10275
קורס 10275 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
קורס: בין יהודים לנוצרים – 10275 סמסטר: 2008א עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 12 מנחה: תאריך משלוח: 11 נובמבר 2007 שאלה 1 החל מהמאה ה-13 הלך והחריף המתח בין הרוב הנוצרי למיעוט היהודי בארצות אירופה. מתח זה היה הפועל היוצא מהתגבשותם של המוסדות החברתיים והדתיים של שתי החברות, התגבשות שהביאה לחידוד […]
בין יהודים לנוצרים - אופ 10275
קורס 10275 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
קורס: בין יהודים לנוצרים – 10275 סמסטר: 2008א עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 13 מנחה: תאריך משלוח: 30 נובמבר 2007 שאלה 1 א. פטרוס דמיאני היה נזיר שחי באיטליה במאה ה-11, פעיל בתנועה הרפורמה שהוכרז קדוש לאחר מותו. הוא כתב איגרת לאיש עסקים שנקלע לויכוחים עם יהודים, המשמשת כחיבור דידקטי לנוצרי […]
יהודי תימן - מחלוקת העקשים והדרדעים , 6 עמ' , 2493 מילים
קורס 10565 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
תקציר ממן 13 שאלה1 א. תיאור השפעת חדירת רעיונות ההשכלה בסוף המאה ה- 1 9 על פרוץ המחלוקת "עיקשים ודרדעים" ב. הסבר לכך שהאימאם יחיא התבקש לפסוק במחלוקת הדתית שבקהילה היהודית, מה נלמד מכך ליחסים שבין יהודי תימן לסביבתם, ומהן ההשלכות של פנייה זאת? בשנים 1912 – 1914 פרץ ויכוח שנמשך כעשרים שנה בין תומכי […]
מדרש ואגדה - אופ 10446
ממ"ן 12 , ציון 98
ממ"ן
קורס: מדרש ואגדה – 10446 סמסטר:א2005 עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 12 תאריך:22 אוקטובר 2 004 הגדרות: סיפור, סיפור דרשני, ניתוח סיפור דרשני (שלבים) ניתוח סיפור (יפתח הגלעדי) ניתוח סיפור (משה ויהושע) שלוש שאלות ללא מקורות
מדרש ואגדה - אופ 10446
ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
קורס: מדרש ואגדה – 1 0446 סמסטר: א2005 עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 13 תאריך: 10 נובמבר 2004 הגדרה: סיפור חכמים חוקר ההיסטוריה מול חוקר הספרות התלמודית ניתוח סיפור חכמים (רב רחומי) ניתוח סיפור חכמים (קמצא ובר-קמצא) סיווג אגדות ומדרשים חמש שאלות ללא מקורות
סוגיות היסטוריות בעולמם של חכמים - אופ 10572
ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
קורס: 10572 – סוגיות היסטוריות בעולמם של חכמים סמסטר: 2009ב עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 11 תאריך: 19 אפריל 2009 רבן גמליאל, רבן שמעון בן גמליאל ורבי יהודה הנשיא מאבקים מבית מבוא שושלת הנשיאים שהחלה עם רבן גמליאל ביבנה לאחר החורבן, והמשיכה עם בנו רבן שמעון בן גמליאל לאחר מרד בר כוכבא ועם נכדו רבי […]
מדרש ואגדה - אופ 10446
ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
קורס: מדרש ואגדה – 10446 סמסטר: 2005א עבודה: מטלת מנחה (ממ"ן) 11 תאריך: 1 אוקטובר 2004 הגדרות: הלכה, אגדה, מדרש, מדרש אגדה, פירוש/מדרש ניתוח קטע אגדה: דרך הדרשה, הרעיון סיווג דרכי הדרשה, דוגמאות שלוש שאלות ללא מקורות ה 9 פסוק – עמ' 150 – "ויאמר משה אל העם אל תיראו התיצבו וראו את ישועת ה' […]