עולם הנגיפים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | מדעים |
קורס | עולם הנגיפים |
מילות מפתח | 100, 14, בדוק, הערות, ממן, ממן 14, עולם הנגיפים, פתור, ציון 100, קורס, קורס עולם הנגיפים |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 788 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
שאלה 1 (10 נקודות)
היכן ממוקמים השינויים ( המוטציות )שנושאים זני אלפא קאפה וודלתא ( להתייחס לאזור / דומן בחלבון ולא למספר של חומצת האמינו ששונתה )
שאלה 2 (15 נקודות)
כיצד השפיעו המוטציות בזנים השונים על כושרם של נוגדנים ממחוסנים או מחלימים לנטרל אותם
שאלה 3 (15 נקודות)
במה שונה זן דלתא מהזנים הקודמים לו ואלו שני שינויים תרמו לתפוצתו הנרחבת לדעת כותבי המאמר
שאלה 4 (10 נקודות)
מהי האסטרטגיה שיש לנקוט לדעת מחברי המאמר כדי למנוע את הופעתם של זני נגיף "משופרים" כמו זן דלתה
שאלה 5 (10 נקודות)
א. מאיזה נגיף חששו כמועמד אפשרי ליצירת פנדמיה ומדוע ?
ב. מהי השינוי הנדרש כדי שנגיף זה יגרום לפנדמיה
שאלה 6 (10 נקודות)
א. איזו הצדקה יש לבצוע ניסויים מסוג GOFבגורם היכול לחולל פנדמיה
ב. מהם שלושת הפתרונות שיישומם יאפשר בצוע ניסויים כאלו לדעת מחברי המאמר
שאלה 7 (15 נקודות)
א. מהם האמצעים שניתן לנקוט בהם על מנת להגביל התפשטות נגיף .
ב. לגבי איזה נגיף השימוש בהם הועיל ומדוע הייתה יעילות מופחתת לגבי הנגיף SARS -COV-2
ג. אלו אמצעים סייעו בהגבלת הנגיף SARS -COV-2 במדינות שונות
שאלה 8 (15 נקודות)
מה היה הטיעון העיקרי של מתנגדי בצוע ניסויי GOF בוויכוח שהתקיים בשנים 2011-2012 ומה היה הטיעון העיקרי בעדו וכיצד שני הטיעונים הוצדקו בפנדמיה הנוכחית