אשנב למדעי החיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע ,
קורס
מילות מפתח ,
ציון 96
שנת הגשה 2018
מספר מילים 998

תקציר העבודה

אשנב למדעי החיים ממן 13

שאלה 1

א. בהתאם לתאוריה של דארווין תכונה זו של פרט התנשמת מבטאת שונות בתכונות הפרטים כלומר פרטים בני אותו מין אינם זהים לחלוטין. ואוכלוסיות טבעיות מורכבות מפרטים בעלי מידת מותאמות (אדפטציה שונה).המותאמות מבטאת הסתגלות לסביבה מסוימת ומודדים אותה כתרומה גנטית יחסית לדורות העתיד.

הפרטים בעלי התכונות האדפטיביות ביותר נוטים לשרוד זמן רב יותר ולהעמיד צאצאים רבים יותר מאשר פרטים מותאמים פחות, על פי עקרון הברירה הטבעית. מכיוון ששמיעה טובה הרבה יותר ולמרחק רב יותר מהווה יתרון ברור לשרידות התנשמת(יכולת למצוא מזון, יכולת להזהר מאויבים.) אזי על פי התאוריה של דארווין זוהי תכונה אדפטיבית. לכן כעבור תקופת זמן ארוכה עם האבולוציה של אוכלוסית התנשמות צפויה עליה בשכיחות תכונה זו.

ב. מכיוון שזוהי תכונה אדפטיבית תכונת שמיעת על שמעלה את יכולת ההשרדות של פרטים אלה ופרטים באוכלוסיה שיכולת ההשרדות שלהם טובה יותר יעמידו צאצאים רבים יותר לכן שכיחותם של אללים האחראים לתכונת האדפטיבית תעלה בדרך כלל  באוכלוסיה עם חלוף….שרירי תעופה חלשים.

שאלה 2

א. על תכונות אלו התבססה קביעה זו והם: טביעות כף הרגל מראות שלרגלי ההולכים היתה קשת בולטת ובוהן קרובה לשאר האצבעות (לא פשוטה הצדה)- שתי אדפטציות שאפשרו הליכה זקופה.

ב.set 1 –מתאר גולגולת של הומו ספיינס (האדם המודרני) ואילו set 2  מתאר גולגולת של הומו ארקטוס. גולגלותו של הומו ארקטוס מעט קטנה יותר מהאדם המודרני וקופסת המוח שלו נמוכה יותר מזו של אדם בן ימינו. מוחו של הומו ארקטוס היה קטן משמעותית ממוחו של האדם המודרני מוחו משופע מאוד במבט מהצד. הלסת של הומו ארקטוס גדולה ובולטת קדימה מזו של האדם המודרני ובניגוד לאדם המודרני היא חסרה לחלוטין את בליטת הסנטר . שיני ה…. של ההומו ספיינס.

שאלה 3

הגרף השמאלי (גרף x) מיצגאת עקומת הגידול של אוכלוסית החידקים :השלב הראשון (קו ישר – שטוח)- נקרא שלב ההשהייה ואילו העליה הלוגריתמית נקראת שלב הגידול המעריכי.

בשלב ההשהיה  החיידקים כמעט אינם מתחלקים הם מסתגלים לסביבה החיידקים מתחילים לנצל את מקורות המחיה ויוצרים תוצרים חיוניים לקיומם.הם גדלים במהירות תוך כדי יצור חומרים ואנזימים