להבין סרטים סמסטר ב2023

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2023
מספר מילים 1134

תקציר העבודה

לדוגמא סעיף א שאלה 4:
א. 1. במישור הקדמי ניתן לראות את ההילה בידו של השוטר, ואת הרימון והאקדח סביב מותניו. בנוסף יש עוד שוטר בצד השני. במישור האמצעי נמצא הבעל . המשמעות הדרמטית של הפריים- להראות לנו את הנחיתות המוחלטת של הבעל שנאזק ורחוק מהמצלמה לעומת השוטרים וכלי נשקם שסוגרים עליו שהם קרובים למצלמה.
2. המסגור הפנימי – השוטר מחזיק את ההילה בצורה כזו שבמרכזה כלוא הבעל ובצד אנדרטון. אמנם ניתן לראות גם את השוטר שאוזק את הבעל אך את פניו, בניגוד לשני האחרים, לא ניתן לראות, ולכן לא אתייחס אליו. המשמעות הדרמטית של מסגור זה הינה שלא רק הבעל הנאזק הולך להיכלא על ידי ההילה אלא גם אנדרטון (השוטר שומר החוק שתפקידו לעצור פושעים) עתיד להיכלא בה.

דוגמא נוספת- סעיף ב שאלה 5:
ב. הקומפוזיציה הלא מאוזנת נועדה להראות לנו הן את מצב רוחו המעורר והחצוי של הווארד, בין אהבתו לאישתו לכאב הבגידה והן את הקונפליקט- יחסי הכוחות הבלתי שווים בין הווארד לבין האישה ומאהב. בשוט 7 ניתן לראות את שניהם עומדים בצד אחד של החדר ואת הווארד מתחבא בצד השני. כיוון שהוא הקורבן של מעשיהם. הצבת הדמויות בפריים- הווארד בצד הימני התחתון, והאישה והמאהב ממלאים את צד שמאל. הקונפליקט- הווארד בצד ימין, הנכון מוסרית, אך הוא קטן וכפוף בגלל פגיעותו. לעומת זאת האישה והמאהב\חדר האמבטיה ממלאים את צד שמאל כולו, השלילי מוסרית, אך הם עומדים – הם חזקים מהווארד הקטן מבחינה רגשית.
בשני השוטים המיטה ממלאת את מרכז החדר, להראות לנו את חשיבותה בקבלת ההחלטה הנוראית של הווארד. בתחילה האישה מסרבת להכניס את המאהב למיטה שלה ושל בעלה, אך לאחר מכן היא נכנעת. הווארד מקבל את ההחלטה כאשר הוא מבין שהמאהב חדר למיטתו שלו, והשתלט על מקומו לחלוטין.