– לגדול עם הטלוויזיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1118

תקציר העבודה

שאלה 1א
תוכן בעייתי הוא תוכן שחושף את הילד לאלימות פיזית, אלימות מילולית, מין, פצועים, מוות מלחמות וכו'….
שאלה 1ב
לפי המאמר, השפעות עקיפות של הטלוויזיה" של מקבת', הסכנה שבקומה של הטלוויזיה היא פגיעה באינטליגנציה ובהישגים,….
שאלה 1ג
האינטרנט מציב סכנה דומה ואפשר להיווכח בכך דרך המחקר של לווינגסטון ב2009,
אחד הממצאים במחקר זה הראה שבני נוער מנהלים חלק גדול מהיחסים החברתיים שלהם …

שאלה 2 א
הכותבת טוענת שמאחר והיא גדלה והתפתחה באופן קבוע וצמוד לסרטי וולט דיסני…
שאלה 2 ב
הדיון במאמר קשור לנושא של הבניית המציאות מיחידה 4, בעיקר בנושא של הבנייה מגדרית.
הבניה מגדרית הוא תהליך שמתחיל מגיל ינקות ובמהלכו לומד הפרט את מה שמצופה מבני מינו ומבני המין השני….
שאלה 2ג
כמו שהזכרתי בסעיף ב, תמונת העולם המצטיירת בטלוויזיה יכולה להשפיע רבות על ילדים הצופים בה, ההשפעה, על פי נושא המאמר, היא על הבנית מציאות מגדרית והעמדות לגבי תפקידי המינים והיא חזקה מאוד, קבועה יחסית ולטווח ארוך…

שאלה 3
א. נכון. האנונימיות באינטרנט יכולה לשרת גם לטובה את בני הנוער המשתמשים בו ודוגמא לכך אפשר לראות במחקר של למיש ואליאס מ2009 על "תפקיד האינטרנט בחיי מתבגרים עולים חדשים"….
ג. לא נכון. הצפייה בתכנים אלימים משפיה גם לטווח הארוך וזאת אפשר ללמוד ממחקרו של לפקוביץ משנת 1977, שבדק ומצא כי בנים בגיל 8 שהעדיפו לצפות בתכניות טלוויזיה בעלות אופי אלים, הפכו ברובם להיות בוגרים תוקפניים יותר בגיל 18….