מעמד המורה בכיתה

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1419
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

בס"ד   – מעמד המורה המחנך בכיתה – תוכן העניינים:
1 . מבוא .
3 . דיון סביב שאלת מעמדו של המורה .
     הגורמים לדחיקת מעמדו של המורה.
4 . הצעת  דרכים להתמודדות עם הבעיה . 5. ביבליוגרפיה .
1 . – מבוא- מטרת העובדה בחירת הנושא נבעה מתוך הרצון להעלות על כתב , דיון מהותי וחשוב הנוגע לשאלת מעמדו של המורה המחנך בכיתה. כפרחי הוראה בחינוך, היוצאים לקראת דרך חינוכית, יצא שנתקלנו מספר פעמים בבעיות הנוגעות בשאלה זו הן במהלך הקורס המורה כמחנך, הרצאות, סימפוזיונים למיניהם, שיחות עם בוגרים עובדי הוראה ומספר פעמים בכלי התקשורת למיניהם.  גם בשדה  החינוכי, במסגרת העבודה המעשית בבתי הספר, נתקלו הלכה למעשה בלא מעט מקרים, בהם "ידיהם" של המורים והמחנכים היו כבולות בעיקר בבעיות משמעת מצד התלמיד. השאלות העיקריות העומדת בעבודה זו הן: מהן הסיבות לכך שמעמדו של המורה התגמד ? מהן התגובות לתופעה זו ? (עמדת הממשלה, משרד  החינוך, תקשורת וחברה ) ומהן דרכי ההתמודדות לצמצום הפגיעה במעמדו של המורה ?