פיתוח עבודת צוות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2789
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

   Organizational Behavior – 4HR015
התנהגות ארגונית – 2055
     – עבודה אישית – נושא העבודה : עבודת צוות שנת לימוד :BA1 – 10/05
עבודה זו מוגשת כחלק מן הדרישות לקבלת תואר ראשון תוכן העניינים   תקציר מנהלים -.3  מבוא -.4

1 . "עבודת צוות"-הגדרות -.5

2 . מהם הגורמים לעבודת צוות אפקטיבית? –.7
מודל עבודת צוות אפקטיבית –.8

3 . איך מנהלים יכולים להניע צוות להיות אפקטיבי –.10
4 . שלב ההתהוות ושלב הסערה על פי מודל טוקמן וג'נסן     באמצעות מושגים רלוונטיים מניהול השינוי .12
ביבליוגרפיה 15
    תקציר מנהלים   עבודה זאת נעשתה במסגרת הקורס התנהגות ארגונית ועוסקת במושג "עבודת צוות". תחילה יינתנו הגדרות של המושג "עבודת צוות" ויצוינו מהם ההבדלים בין צוות לקבוצה על פי Mullins,2002 . בהמשך יפורטו מהם הגורמים לעבודת צוות אפקטיבית ויינתנו מסקנות והמלצות. כמו כן יוסבר איך מנהלים יכולים להניע צוות להיות אפקטיבי, באמצעות המוטיבציה, כאשר המודל שנבחר לצורך זה הינו מודל מסלו (Maslow ). בסוף פרק זה יינתנו מסקנות והמלצות. לבסוף יוסבר שלב ההתהוות ושלב הסערה על פי מודל של טוקמן וג'נסן באמצעות מושגים רלוונטיים מניהול השינוי. בסוף כל פרק בעבודה זו הובאו דוגמאות מהשטח בכדי להמחיש את החומר התיאורטי.
  מבוא
בעולם התחרותי של היום, כאשר כל ארגון שואף להצליח ולגבור על מתחריו, לעבודת צוות יש חשיבות מאוד גדולה. כיום כל ארגון שמעוניין לאייש משרה פנויה, שם דגש במודעות דרושים את יכולתו של המועמד הפוטנציאלי לעבודת צוות. הארגון לא יוכל להרשות לעצמו לגייס מועמד שיובחן כלא מתאים מבחינה זאת.
מרבית הפעילות בארגונים מבוצעים על ידי צוותים, הנחה שביסודה עומדת אסטרטגיה זו של עבודת צוות, מיושמת בכל הדרגים של הארגון ומקיפה את רוב תחומי פעילותו.
צוות, זה קבוצה של אנשים הנשענים על שיתוף פעולה כדי להגיע לממש מטרה משותפת. סוד ההצלחה של עבודת צוות היא הגדרה חדה וברורה מי עושה מה. בכדי שעבודת הצוות תהיה יעילה מוטב להקדיש מלכתחילה זמן ומאמץ להגדרת תפקידים של חברי הצוות ולדבוק בהם. עבודת צוות טובה היא תנאי הכרחי להצלחה של הארגון והיא רלוונטית לכל העובדים בארגון. כמו כן עבודת צוות טובה היא יכולתו של כל אחד מחברי הצוות להבין מה תחום פעילותו ותאום מוחלט בין כל חברי הצוות, מבלי לשבש אחד את הפעילות של השני, היא ארובה להצלחה במשימות שהצוות צריך לעמוד בהם.
תהליך גיבושו של צוות והבאתו לרמת תפקוד גבוהה כשהוא ממוקד במשימה לוקח זמן, לכן משך זמן התגבשות הצוות יכול להיות קריטי עבור הארגון.
תהליך זה מורכב קודם כל מהגדרת ייעודו,מטרותיו ומשימותיו. כמו כן כדי שהצוות יתפקד, צריך להגדיר את תפקידו של כל אחד מחברי הצוות, ולקבוע עקרונות מנחים למערכת היחסים בתוך הצוות. כדי שהצוות יהיה אפקטיבי צריך לקבוע מדדים ברורים הן לצוות עצמו והן לחברי הצוות ולבנות מנגנוני תיאום ותקשורת בתוך הצוות ומחוץ לו. עבודה זו תנסה להגדיר את המושג "עבודת צוות",מהם הגורמים לעבודת צוות אפקטיבית ואיך מנהלים יכולים להניע צוות להיות אפקטיבי. יוסבר שני השלבים בהתפתחותו של צוות, שלב ההתהוות ושלב הסערה, כאשר מתרחש שינוי ארגוני, על פי מודל טוקמן וג'נסן.