השוואה בין אתנוגרפיה קלאטסית לבין אתנוגרפיה עכשויית באמצעות שני מחקרים רלוונטיים. סיכום של נקודות עיקריות של כל מחקר אותן המתקשרות עם סוג המחקר (אתנוגרפי) והשוואתן
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | אנתרופולוגיה |
מילות מפתח | אתנוגרפיה, בגרות, גיל הרך, השוואה, ילדות, מחקר אנתרופולוגי, מיד מרגרט, פורמן מירטה |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 1592 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
אתנוגרפיה קלאסית: מרגרט מיד " מילדות לבגרות בגוינאה החדשה" המחקר מבקש השוואה בין שיטות החינוך של העם מנוס (תרבות מלנזית פרימיטיבית המתרכזת בכפר פרי בארכיפלגוס ביסמרק ) לבין שיטות החינוך של החברה האמריקאית (תרבות אמריקאית – מערבית – מודרנית) תוך כדי דגש על ההיבט ההתנהגותי בהקשר של משמעת וכבוד . בנוסף וכמקור המניע את המחקר, החוקרת בודקת את היחס שבין אנימיזם ספונטאני לבין אורח המחשבה האופיני לאנשים שאינם מבוגרים בשכלם , אומנם ההתייחסות לנושא היא מועטה בספר זה.
– השדה הוא סביבת החיים הטביעיים של בני העם המנוס המתרכזים באיי האדמירליות, צפונית לגוינאה החדשה. …
אתנוגרפיה עכשוית: מירטה פורמן " ילדות כמרקחה – אלימות וצייטנות בגיל הרך" המחקר עוסק בדפוסי סוציאליזציה של ילדים במסגרות חינוכיות לגיל הרך תוך בחינת התהוות היחסים בין הילד לזולתו ובין הילד לקולקטיב. הוא משלב שלושה נושאים מרכזיים: יחסי פרט-חברה, תהליכי חיבורת ויחסי קונפליקט. ü השדה מורכב מ- 4 מסגרות: כיתה א' בבת ספר ממלכתי, גן חובה, גן טרום חובה ופעוטון וממוקמות בפריפריה של אחת הערים הגדולות בישראל-