בתי ספר בניהול עצמי
מוסד לימוד | המכללה האקדמית בית ברל |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | בית-ספר, המלצות, מטרות, מנהל, מסקנות, מפקח, משרד החינוך, ניהול, ניהול עצמי, עקרונות |
שנת הגשה | 2007 |
מספר מילים | 4970 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
העבודה דנה בנושא הניהול עצמי של בית הספר ומדגישה במיוחד שהאצלת סמכויות לבית הספר תאפשר מיקוד ישיר של התכנון והתקצוב בצורכי החינוך בשדה הסמכות ואחריות ירוכזו בצומת הקרוב ביותר לתלמיד, מנהל בית הספר, הצוות והקהילה יוכלו בדרך זו לתעל את המשאבים הקיימים בהתאם לצורכי המוסד ולאוכלוסיית התלמידים, בית הספר יוכל כך לקבל החלטות בזמן אמת וביתר התאמה לצרכים הספציפיים שהרי רק המוסד עצמו נמצא בנקודת תצפית הולמת המאפשרת לאבחן צרכים אלה במדויק. יש סיכוי שבכך יובטח סגנון ניהול יזמי ואוטונומי, תתפתח שיטה תקפה של נשיאה באחריות על ידי הצמדת הסמכות לאחריות ותיווצר קרקע פורייה למעורבותם של ההורים והקהילה שנעשה בבית הספר . המגמה של חיזוק הניהול העצמי של בית הספר צמחה והתפתחה על בסיס הרצון להעלות את רמת ההישגים של בתי הספר ולהעצים את כוחן של המערכות המקומיות רצון שיתבטא במתן אוטונומיה לבתי הספר ובביזור המערכת.
תוכן העניינים
1 . מבוא 2
2 . בית-ספר בניהול עצמי:
א) הגדרה -5
ב) מטרות -5
ג) עקרונות ..6
ד) מאפיינים .7
3 . תפיסת הניהול העצמי:
1) נקודת המבט של הנהלת משרד החינוך והתרבות–10 2) נקודת מבט המפקחים .10 3) נקודת המבט של המנהלים , וצוות בית-הספר–…11
4 . בית-ספר בניהול עצמי-ראיה השוואתית –…13
5. מסקנות והמלצות 15
6 . סיכום 16
7. בביליוגרפיה -18