שיפור עיסקי - ניהול פרוייקט קייזן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6138
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים.. 2
1 .             הצגת הארגון 4
1 .1       תיאור פעילות הארגון 4
1 .2       שטחי פעולה טעוני שיפור. 6
2 .             באנצ'מרקינג. 11
3 .             יישום BPR בארגון 14
3 .1       פרסום מסמך לעובדים "צריך לעשות מעשה". 14
3 .2       מטרות ויעדי ה BPR והכרזה על חזון 16
3 .3       יתרונות וחסרונות תהליך  ה BPR בבנק הפועלים.. 18
3 .4       אילוצים העלולים להשפיע על יישום  ה BPR בבנק הפועלים.. 18
3 .5       בעלי התפקידים ביישום ה BPR.. 19
3 .6       הסבר מפורט על שלבי ה BPR.. 20
3 .7       איך יראה הארגון לאחר יישום שלבי  ה BPR.. 22
4 .             בקרה. 23
4 .1      תהליך הבקרה. 23
4 .2      מדדים והתקנים..
5
4 .3      תוכנית פעולה לגישור על הפערים..
5 5.             שיפור ביצועים על ידי למידה. 26
5.1       קריטריונים ללמידה אישית. 26
5.2       אופן השימוש בלמידה אישית לשיפור תהליכים.. 28
5.3       סיכום.. 29
6 .             מקורות. 30 תקציר מנהלים עבודה זו הוכנה כעבודה מסכמת בקורס "שיפור עסקי".
במטלה זו נתבקשנו לבחור ארגון אותו אנו מכירים ולהשתית עליו את העקרונות  של שיפור עסקי כפי שלמדנו בקורס.
מטרת המטלה הינה: לנתח מגוון מצבים עסקיים, ולהמליץ על שיפורים באמצעות טכניקות מעודכנות, אשר עונות על צרכי הארגון .
בעבודה זו עסקנו בניתוח צרכי העסק והצגת הארגון תוך תיאור פעילות הארגון (בנק הפועלים) ובחנו את שטחי הפעולה הטעונים שיפור. ביצענו תהליך benchmarking  חיצוני/פונקציונאלי מול בנק לאומי (ארגון ייחוס), תוך פירוט כל שלבי  יישום התהליך בבנק הפועלים, פירטנו את השינויים שיחולו בבנק הפועלים בעקבות יישום ה  benchmarking והסברנו כיצד ניתן למנוע את כשלון התהליך.
מתוך שטחי הפעולה טעוני השיפור בחרנו את תהליך מתן אשראי ללקוח, כתהליך בו יש לבצע עיצוב מחדש (BPR). הוכן מסמך מפורט "צריך לעשות מעשה" ופורטו מטרות ויעדי ה BPR (כולל מסמך "הכרזה על חזון"). ניתחנו את יתרונות וחסרונות של יישום ה BPR בבנק הפועלים, האילוצים שעלולים להשפיע על יישומו, הוגדרו בעלי התפקידים ושלבי ה BPR.
בתום התהליך תיארנו איך יראו מערך הסינוף לאחר היישום.
על מנת לבקר את הצלחת התהליך, הצענו תהליך לארגון תוך פירוט המדדים/תקנים רלוונטיים וביצענו השוואה בין המצב הרצוי למצוי. כסיכום לשלב הבקרה הצענו תוכנית פעולה לגישור על הפערים. בסיום העבודה פירטנו את הקריטריונים ללמידה אישית, כחלק משיפור ביצועים על פי למידה ואת אופן השימוש בלמידה אישית כחלק משיפור תהליכים.