במחקר הזה נבדקה ההתנהגות הטריטוריאלית בתור לכספומט , כשהחוקרים צפו בנבדקים המשתמשים בכספומט , ובדקים אם מתרחש אצלם התנהגות טריטוריאלית-המתבטאת במשך זמן השהייה מול הכספומט- אחרי מצבי איום או במלים אחרות שיש אנשים בתור אחרי הבן אדם . וכך שיצא לנו שיש

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1257
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מצבים איום והמצאת התנהגות טריטוריאלית תקציר במחקר הזה נבדקה ההתנהגות הטריטוריאלית במצב של איום , שנבדק המחקר על אנשים רגילים , שנעשה המחקר על מכונת כספומט , שהחוקרים צפו בנבדקים המושכים כסף ממכונה , ובדקים  אם מתרחש אצלם התנהגות טריטוריאלית אחרי מצבי איום או במלים אחרות שיש אנשים בתור אחרי הבן אדם . וכך שיצא לנו שיש מצב איום אז תתרחש מצב של התנהגות טריטוריאלית  .
  התנהגות היא מה שהוא נלמד , שהלמידה מוגדרת כשינוי  בהתנהגות בעקבות ניסיון חיים מסוים, שינוי  המתקיים לאורך זמן . החשיבה המאפשרת ליצור התנהגויות או רעיונות להתנהגות , שלא נסו בעבר ,  התנהגות חדשה , שלא נסוה ולא נלמדת בעבר .
בדיוננו במהלך תכנית הלימוד על הנושא הטריטוריה , מובאים תיאורים של התנהגות טריטוריאלית של בעלי חיים שונים :  דגים , ציפורים נמרים וגם אדם . אנו לומדים שבעלי חיים רבים מסמנים שטח מסוים ושומרים עליו מפני חדירות פרטים אחרים . זוהי התנהגות טריטוריאלית . ( ד"ר אופיר , ב .   1988 )     יכולים לראות התנהגות טריטוריאלית לא רק אצל בני אדמם גם אצל בעלי חיים , רואים אצל הזכרים  התנהגות טריטוריאלית  , שהזכרים בפרפרים האלה  אף ינגחו בראשם צרעות ושפיריות במטרה להגן על השטח שלהם . אם הם נתקלים בבני מינם מאותו סוג מתפתח קרב  רציני . הם הודפים אחד את השני תוך כדי נסיקה גבוהה מעלה בספירלה . זכר " מתנחל " אחד , יקלוט זכר פולש ממרחק 3-7 מטרים . על פי מחקר שנעשה מטרת הטריטוריאליות קשורה בהשגת הנקבה .
ורואים גם התנהגות טריטוריאלית קיימת יותר אצל גברים יותר מנשים , זכרים – בין שני-