מיצוב מחדש של משטרת ישראל

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 24392
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

העבודה מוגשת במסגרת תואר ראשון למנהל עסקים, שנה ג' עבודת הגמר פרקטיקום "מיצוב מחדש של משטרת ישראל" "מיצוב מחדש של משטרת ישראל" מוגש:
תוכן עניינים ראשי                                                                                                עמוד
1 .       תמצית מנהלים –.         4
                                                                                                                       
2 .       רקע –.         6
א.      כללי.
ב.      ייעוד.
ג.        חזון.
ד.      מבנה.
ה.      משימות.
ו.        היסטוריה.
ז.       אירועים בוני תדמית אחרונים.
                           
3 .       סקירת ספרות: –..      34
א.      הקדמה.
ב.      מהי איכות שירות.
ג.        מדידת איכות שירות, פרמטרים ושיטות.
ד.      איכות שירות בגופי שיטור בעולם.
ה.      סיכום.                                 
4 .       המחקר השיווקי: —
    53
א.      המחקר האיכותני ב.      ניתוח  S.W.O.T ג.        המחקר הכמותי – איכות השירות במשטרת ישראל.
ד.      הצגת הממצאים ה.      מגבלות למחקרים.
5. המלצות תפעוליות –…   74                                                            א.
הנחות היסוד .
ב.
תוכנית אופרטיבית
6 .   סיכום –..  91
7.    ביבליוגרפיה –  93

8 .       נספחים —  96
פרק ראשון תמצית המנהלים תמצית מנהלים עוד טרם הקמת מדינת ישראל (1948) החלו דיונים מעמיקים באפיון הקמת גוף האכיפה המדיני – משטרת ישראל. כעבור שנים של בנייה, התעצמות והתפתחות, משטרת ישראל מתהדרת היום  בשכלולים טכנולוגיים מתקדמים, אמצעי לחימה מגוונים, כוח אדם בעל התמחויות סקטוריאליות רחבות ומערך שירות טוב בפריסה ארצית. על אף כל אלו נדמה כי בשנים האחרונות הולכת ומתדרדרת תפיסת התדמית הארגונית של המשטרה בקרב האוכלוסייה בארץ, האזרחים ושאר מקבלי השירות. חשיפת פרשיות שחיתות רבות, יחד עם סיקורים תקשורתיים נוקבים על כשלים מקומיים בארגון מעיבים היום כצל אפור מצמרת הארגון ועד אחרון השוטרים שבשטח וסקרים רבים מראים כי הציבור חושש שמשטרת ישראל נמצאת כיום במצב הגרוע ביותר מיום היווסדה.
האם אכן אלו פניי הדברים ואיכות השירות בארגון  ירודה כל כך? האם יתכן שרודפים את האירגון?
האם  תפיסת התדמית המצטיירת בציבור באופן כה שלילי מבוססת על עובדות או שמא נובעת מגורמים חדשים שנוספו לזירה? או שמא כולם גם יחד?
בעבודה זו אנו דנים על משטרת ישראל ואיך ניתן למצב אותה מחדש.
מושג המיצוב מחדש נובע ממספר גורמים ביניהם התדמית ואיכות השרות כפי שהיא נתפסת על ידי על ידי הלקוחות / מקבלי השירות.
לאחר ביצוע סקירה על הרקע של משטרת ישראל ניגשנו לספרות המקצועית ובדקנו באיזה מישור כדאי לנו להתמקד בפרויקט זה. לאחר בדיקת הספרות, החלטנו לבחור במודל ה   SERVQUAL  כמרכיב המרכזי למחקר, כיוון שמודל זה נוסה במספר גופי שיטור ברחבי העולם ונמצא יעיל ואפקטיבי בשיפור שירות, תדמית ומיצוב מחדש.
בפרק המחקר השיווקי ניסינו לבחון האם איכות השירות של משטרת ישראל נתפסת כבעייתית ביותר בעיני ציבור מקבלי השירות על מנת לבחון זאת ביצענו את המחקר במספר מישורים: קבוצות מיקוד, ראיון מומחים עם דוברות המשטרה ושאלון כמותי העוסק באיכות השירות במשטרת ישראל.
לאחר ביצוע המחקר השיווקי אבחנו את הבעיה המרכזית ואת בעיות המשנה כפי שהן נתפסות הן בעייני מקבלי השירות והן בעייני משטרת ישראל.
  אבחון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה היוו את תחילת הדרך למציאת פתרונות אופרטיביים איכותיים לבעיות שאובחנו הן ברמה התדמיתית והן באיכות השירות.
פתרונות אלו נבנו על בסיס מערכת תובנות מורכבת ולביצוע ישים בטווח ארוך מכיוון שלוקח זמן ארוך יחסית לביצוע שיפור של איכות שירןת. אנו מאמינם כי ביצוע צעדים אופרטיביים אלו ימצבו מחדש את משטרת ישראל במיקום גבוהה הרבה יותר ממיקומם כיום הן ברמה התדמיתית והן בשיפור רמת איכות השירות כפי שהיא נתפסת בעיניי הציבור בישראל.