ניהול מיזמים חינוכיים ועבודת צוות-ספר, פרויקט:מרצים צעירים(תלמידים מחוננים)

תקציר העבודה

תקציר אחת הבעיות שמלווה את תהליך החינוך בישראל הוא המרדף אחרי ציונים ובעיקר בבתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים. כתוצאה מכך איבדו התלמידים חלק מהמיומנויות הבסיסיות בחינוך ובעיקר המיומנות של עמידה מול קהל והיכולת להביע בדיבור מול אנשים ולא רק בכתב כפי שנעשה היום ברוב תוכניות הבגרות אשר נבחן בהן התלמיד.
 לפיכך יזם מרכז המחוננים בעיר (****)  יוזמה חינוכית אשר מכשירה מרצים צעירים אשר יכולים לעמוד מול קהל מצד אחד ומצד שני לתת להם להיות תורמים לחברה ע"י מתן מענה בהעשרת האחרים.כתוצאה מהצורך הזה הכינו במרכז תוכנית אשר תכשיר את התלמידים ליכולת לעמוד מול קהל וזה ע"י לימוד נושאים שונים ומתן חלק מהתהליך הלימודי להכין הרצאות בסגנונות שונים ובו זמנית ללמוד קורס של פרזנטציה ע"י ממוחה.
לכן יוזמה כזו צריכה תקציב כספי וגם שעות תקן בכדי שנוכל להפעיל.
תוכן העניינים

1 .    תקציר
2 .    תיאור היוזמה
3 .    רציונאל
4 .    מטרות 5.    אוכלוסיית היעד
6 .    תוכנית פעולה 7.    טבלה
1
8 .    נספח
1 –טבלה 9.    נספח
2 –טבלה
1 0.                       שיתופי פעולה
1 1.                       מדדי הצלחה
1 2.                       ניתוח סיכונים
1 3.                       מקורות דרישות העבודה היו:
נושא: ספר פרויקט/תוכנית עסקית
1 .         תקציר o       עמוד אחד o       נותן במבט-על של הפרויקט o       כולל בעיקר את ההצדקה/הצורך ואת הפתרון הנכון והטוב שאתם מספקים לבעיה. o       לעיתים קרובות בזה זה מתחיל ונגמר. o       מוצב ראשון, נכתב אחרון
2 .         הצגת היזמים/הארגון היוזם o       עמוד, עד שניים המאפשרים לקורא לדעת מי עומד מאחורי המיזם o       מהי ההצדקה/הסמכות המקצועית שלו o       מדוע כדאי להמשיך ולהתעניין בהצעה.
3.         רציונאל- הצגת הצורך/הבעיה o       הסבר כללי על הבעיה/הצורך o       נתונים המאירים באופן חדש את הבעיה (רצוי מספרים, הנשענים על גורמים מוסמכים או על מחקרים).
o       סיפור מהחיים כפתיח
4 .         הפרויקט/הפתרון o       הסבר על מהות הפרויקט (כולל את תאור הפתרון הכללי והדגשת היבטים מובילים) o       הנמקות תיאורטיות o       הנמקות משוות לפרויקטים אחרים, (מומלץ להוסיף טבלה משווה) 5.         מטרות ויעדים ברורים o       מטרות ברורות יעדים הנגזרים מהם על פי מודל ה (smart) o       מדדי הצלחה- ביחס למטרות המוגדרות, ניתן להגדיר מדדי הצלחה צפויים מראש. יש להציב מדדי הצלחה ריאלים וברי השגה. o       ניתן להפריד בין טווחי זמן שונים בהתאם לאופי הפרויקט.
6.         קהל יעד o       פרוט של קהל/קהלי יעד שונים o       מיקוד בכל אחד מקהלי היעד: מאפיינים, צרכים, רצונות.
o       קישור קצר לאופן שבו הפרויקט/פתרון המוצעים נותנים לו מענה 7.         מערך הפרויקט* o       כוח אדם o       מבנה ארגוני * מומלץ להפריד בין שלב ההקמה לשלב ההפעלה המלא.
8.         לוח זמנים (גאנט, פרט, טבלה פשוטה) בדרך כלל יתמקד בשלב ההקמה והפילוט o       חלוקת הפרויקט למשימות WBS o       ארגון עץ המשימות o       פריסה על פני לוח זמנים בהתאם לגודל המשימה והקשרים שלה עם משימות אחרות.
o       זיהוי אבני הדרך o       סימון נתיב קריטי 9.         תקציב o       הפרדה בין תקציב הקמה/תקציב פילוט ותקציב הפעלה.
o       הוצאות- כוח אדם, פיתוח/רכישת מתקנים, תפעול שוטף- פרוט מלא של צרכים (כמובן לא להגזים) o       הכנסות- גורמים מממנים, דמי השתתפות, תמיכת גורמים ממסדיים. (כמובן לא להגזים)
1 0.       שיתופי פעולה o       גורמים מרכזיים שהביעו נכונות להיות שותפים בתהליכי הברור שנעשו עד כה.
o       גורמים שעשויים להיות בעלי עניין * לא הכמות כמו ה"איכות" (השפעה, מוניטין בתחום, משאבים, סמכות רשמית) של הגורמים המצוינים
1 1.      ניתוח סיכונים o       הצגת מספר נקודות חולשה בתוכנית המוצעת (לדוגמא: הכשרה או גיוס כוח אדם מיומן, חיבור לקהל היעד, משך זמן לקבלת אישורי ממסד) o       הצגת תוכנית הערכות להתמודדות עם נקודות החולשה
1 2.      תוכנית הערכה o       קביעת נושאים מרכזיים להערכה o       פיצול לשלבים השונים בתהליך o                                                           הצעת מנגנון ראלי ומקצועי