סיכום הקורס ניהול השיווק לפי היחידות,קצר ולעניין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 13477

תקציר העבודה

ניהול השיווק – סיכום יחידה 1 – תפקיד השיווק בארגון 7
מצבי ביקוש סוג הביקוש הסבר מטלת השיווק אסטרטגיה לדוגמא ביקוש שלילי שוק מצוי במצב ביקוש שלילי אם חלק גדול מהשוק סולד מן המוצר ומוכן אפילו לשלם כדי להימנע ממנו.
יצירת ביקוש חיובי- שינוי אמינות ועמדות.
שיווק ממיר טיפולי שיניים, חיסונים אין ביקוש ייתכן שצרכני המטרה אינם מודעים למוצר או שאינם מעונינים בו.
(עד שמישהו שלא יבקש ממך לתרום דם, לא תתרום) הגדלת ביקוש – קישור בין תועלות וצרכים.
שיווק ממריץ לימוד שפה באוניברסיטה.
ביקוש חבוי אפשר שלצרכנים רבים יש צורך עז ומשותף שאי אפשר לספקו באמצעות מוצר קיים.
בדיקת השוק ואם מצדיק פיתוח מוצרים חדשים העונים על הצרכים.
שיווק מפתח עגלת תינוק שמנדנדת את עצמה.
סיגריות לא מזיקות "רחפת הצלה" (מאז אסון התאומים) ביקוש בשפל כל ארגון ניצב במוקדם או במאוחר מול שפל בביקוש לאחד ממוצריו או יותר.
(פעם המוצר היה IN  והיום הוא מת) ניתוח סיבות ואיתור שווקים חדשים. שינוי תכונות או פרסום.
שיווק מחדש ירידת נוסעים ברכבת מקדונלד – פעם היה שמן וכיום משווקים שזה בריא, סלט, ירקות וכו' ביקוש לא סדיר ביקוש המשתנה על בסיס עונתי, יומי וכדומה.
ייצוב הביקוש.
שיווק מתואם תיירות בחורף.
מלונות באמצע שבוע (לעשות מבצעים לדג') ביקוש מלא ארגונים נהנים מביקוש מלא כשהם מרוצים מהיקף עסקיהם.
שמירה על הקיים חרף שינויי תנאים ותחרות.
שיווק משמר שוקולד פרה. במבה.
ביקוש יתר רמת ביקוש גבוהה ממה שהארגון יכול או רוצה לטפל בה.
הקטנת הביקוש.
שיווק מצמצם.
חסכון במים, חשמל בשיא העונה, יריעות ניילון ונייר דבק בעת מלחמת המפרץ.
בדר"כ ששואלים מה מטרת הפרסום:
פרסום מיידע – מטרתן להעביר אינפורמציה, תכונות המידע ומרכיביו פרסום משדל – משדל אותנו לבצע פעולה כלשהי – לקבל דוגמיות – יותר מוחשי.
פרסום מאזכר – קנית אותנו פעם אחת, תקנה אותנו שוב.
פרסום משכנע – משכנע אותנו בצדקתיינו – :  תודה שקנית אצלנו – יותר במילים יותר בשכל.
5 גישות שיווקיות גישת הייצור צרכנים יעדיפו את המוצרים שזמינותם גבוהה ועלותם נמוכה. התרכזות בהשגת יעילות ייצור גבוהה והפצה רחבה, בניית כושר הייצור ע"מ להפחית עלויות שתביא להוזלת המחירים והגדלת השוק. בעיה: היעדר יחס אישי ואיכות ירודה.
דוגמא: לחם אחיד, קופ"ח כללית בתחילת דרכה, משרד הפנים – שירות זול ("מתייעלים" להוזיל עלויות) גישת המוצר צרכנים יעדיפו את המוצרים המציעים להם את מירב האיכות, הביצועים או החדשנות. התרכזות בייצור מותגים עדיפים ושיפורם במשך הזמן. בעיה: לעיתים אין מספיק הקדשת תשומת-לב לרצון הלקוחות. דוגמא : קרייזלר בשנות ה-60 ייצרה ושיווקה מכוניות.
בשנות ה-70 המשיכה בייצור זה, היה משבר אנרגיה והציבור חיפש מכוניות חסכוניות, החברה המשיכה לייצר מכוניות איכותיות ויקרות (למרות השינוי שהיה בשוק) ולכן כמעט והתמוטטה.
גישת המכירות הצרכנים אדישים למוצר, ולכן יש לנקוט מאמצים נמרצים לפרסום אגרסיבי, מכירה וקידום מכירות (ביטוח, גיוס תרומות). המטרה היא למכור את מה שהארגון מייצר ולא מה שהציבור מבקש – כושר ייצור עודף.  בעיה: לקוחות לא מרוצים יעבירו את הרושם הרע הלאה. דוגמא : יחידות נופש, ביטוחים, אנציקלופדיות הגישה השיווקית קוראת תגר על 3 הגישות לעיל. המפתח להשגת יעדי הארגון הוא להיות יעיל יותר מהמתחרים בשילוב פעילויות השיווק המיועדות לזיהוי צרכים ורצונות של שוקי המטרה ומתן מענה עליהם. גישה זו נשענת על 4 יסודות:

העבודה כוללת סיכומים ללא מקורות