ממ"ן13 תקשורת כתרבות פרו סמינריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 88
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

ממ"ן 13

1 א) חוקרי החברה במדינות שונות חלוקים ביניהם בשאלת הדרך בה משקפים תוכני התקשורת תפיסות עולם שליטות.
אציג חמישה מאמרים העוסקים בהנצחת המגדריות הנשית המסורתית כנחותה מול הגבר.
תחילה אציג מאמר,העוסק בדימוי הנשי כפי שהוא בא לידי ביטוי בפרסומות. *אסטרטגיות של פנייה: מין ומעמד/ טורבר וסראגרד וקים שרודר-…
ב) המאמרים הבאים באים לדון במיניותה של האשה בפרסומות במטרה למשוך קהל.
*הפרסומת והשפעתה על דימוי נשים וגברים/ שלמה צדקיהו במאמר זה נטען כי הפרסומות עושות שימוש בבני אדם, למכירת מוצרים שונים, אם כנושא מרכזי של המודעה או התשדיר, ואם כגורם נלווה בתוך המודעה כחפץ או כקישוט.
כדי למשוך תשומת לב עושים המפרסמים שימוש רב במיניות האדם ובעיקר במיניות נשים.
מודעות רבות ותשדירים שונים כוללים…
ג) שאלת המחקר: באיזו מידה מנציחות פרסומות למוצרי טיפוח והיגיינה תפקידי מגדר מסורתיים?
ד) בחרתי בשלוש פרסומות טלוויזיוניות אשר נלקחו מן האינטרנט. כל שלוש הפרסומות שייכות למדגם איכותני: דימוי נשים בפרסומות למוצרי טיפוח והיגיינה המשודרות בטלוויזיה.לקטגוריה של מוצרי טיפוח והיגיינה ודרך פרסומות אלו אוכל לענות על שאלת המחקר…
ה) כלי ניתוח: ניתוח סמיוטי-  מטרת ניתוח סמיוטי של טקסט תרבותי כלשהו היא להבין את המשמעויות החברתיות -ערכיות הנמצאות בטקסט, ולגלות את תפיסת העולם שעליה הוא מבוסס. המסר החברתי הזה עשוי להיות הגמוני (המעמד השליט מגדיר עבור המעמד הנשלט את המציאות בטקסט), יוצר פורום…
ו) אבחר לנתח את שלוש הפרסומות על פי שיטת פיסק:
פרסומת א'.
דיאודורנט "לינקס": *עבודת המצלמה- הצלם מצלם 'שוט' של קליניקה לרפואת שיניים, כאשר נראה מרחוק רופא שיניים בדרכו לחדר הטיפול כשהוא חולף על פני מזכירתו הנאה. מכאן עת כניסתו לחדר נראים הרופא…
ז) סיכום ודיון:
לאחר שניתחתי את שלוש הפרסומות אוכל לומר כי פרסומות למוצרי טיפוח והיגיינה כדוגמת דיאודורנט ומשחת שיניים, מנציחות במידה רבה את תפקידי המגדר המסורתיים. על פי אלה הגברים הם המין השולט בנשים מבחינה פיזית ומבחינה נפשית.
הנשים עצמם מנציחות את נחיתותן לעומת המין הגברי, הן נשלטות באופן שוביניסטי…
ביבליוגרפיה