ניהול והתנהגות ארגונית- הנעת עובדים

תקציר העבודה

ניהול והתנהגות ארגונית – הנעת עובדים תוכן עניינים
תקציר. 3
השאלה המחקרית. 3
סקירת תיאוריות. 4
סקירה ספרותית. 7
דיון בתוצאות ובמסקנות. 11
המלצות יישומיות- סיכום.. 12
נספחים.. 13
ביבליוגרפיה. 18
תקציר מוטיבציית עובדים (פרופ' שלמה גלוברזון, 1990) מכלול האמצעים שארגון מפעיל כדי שעובדיו יפעלו למען האינטרסים של החברה. אמצעי אחד, ידוע ומקובל, הוא הטבות כספיות בצורות שונות – משכורת, בונוסים, פרסים ועוד. אולם יש גם מגוון רחב של אמצעים אחרים: הנאה וסיפוק מהעבודה; הטלת אחריות והאצלת סמכויות; יחסים חברתיים בין העובדים לבין עצמם; מידע על הנעשה בארגון; שיתוף בקבלת החלטות; גאוות יחידה; קידום וסטאטוס; ועוד.   מוטיבציה קובעת במידה רבה את יכולתו של הפרט בארגון להשיג את מטרותיו האישיות, והיא משאב מרכזי במימוש צרכיו וציפיותיו. הנהלת הארגון יכולה לדכא או לטפח מוטיבציה באמצעות מדיניות התגמול שבה היא נוקטת.
עבודה זו מבקשת לבחון את בעיית המוטיבציה של עובדים, ומנסה להגדיר באילו דרכים ניתן להעלות את המוטיבציה של העובדים על מנת שהעובד יהיה מרוצה ושהארגון ישיג את מטרתו. התיאוריות שיידונו להלן יבקשו להתייחס ולהראות איך ניתן להעלות את מוטיבציית העובד, לאחר מכן נדון במספר מאמרים שנכתבו בנושא וננסה לענות על השאלה איך בכלל ניתן להעלות את מוטיבציית העובדים. השאלה המחקרית איך ניתן להעלות את המוטיבציה של העובדים?
סקירת תיאוריות (ד"ר אביעד בן חיים, 1988) הסקירה הספרותית כוללת פירוט על כל הגישות הבאות:
הניהול המדעי פטרנליזם מודרני יחסי אנוש בניהול תיאוריית שני הגורמים תיאוריית הצרכים של מאסלו תיאוריית הציפיות ( תיאוריית קיום-השתייכות-צמיחה (ERG) תיאוריית ההוגנות של אדאמס