ניהול ופיתוח אנשים
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | גיוס, הדרכה, הערכת ביצועים, מיון, ניהול משאבי אנוש, קליטה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2786 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים:
תיאור החברה עמ' 2
תיאור פרקטיקות משאבי אנוש המתקיימות בחברה עמ'
3 -5
הצעה ליישום פרקטיקת הדרכה עמ'
6 הצעה ליישום פרקטיקת הערכת ביצוע עמ' 7-8
Benchmarking עמ' 9
פרק ג' עמ' 10 סיכום עמ' 11
רשימת מקורות עמ' 12
חלק א' 1:
חברת XXX התאגדה בישראל בשנת 2003 כחברה פרטית הנמצאת בבעלות ישירה ו/או עקיפה של חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק ות"א (65%) ויזמים פרטיים של החברה (35%). חברת XXX מחזיקה בבעלותה חברה בת הממוקמת בקליפורניה, ארה"ב. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות לתעשיית האלקטרוניקה.
כמו כן, מספקת החברה שרותי תמיכה ותחזוקה למוצריה, הן במסגרת תקופת האחריות והן לאחר סיומה, בהתאם לחבילת תחזוקה שהלקוח בוחר או בהזמנת שירות אד-הוק. החברה מפתחת ומייצרת את החומרה, תוכנות ההפעלה והעזרים השונים הדרושים למוצרי החברה ומבצעת אינטגרציה של כלל רכיבי הציוד לכדי מוצר סופי, בחלק מהמקרים מסתייעת החברה בקבלני משנה, בישראל ובחו"ל, לצורך פיתוח מוצריה. פעילויות הפיתוח, הייצור, השיווק, המכירה וניהול החברה מבוצעים ממרכז הייצור וממשרדי החברה בהרצליה. החברה משווקת ומוכרת את מוצריה בארצות הברית, אירופה והמזרח הרחוק. מערך השיווק והמכירות של החברה כולל שיווק ומכירה המבוצעים ישירות על ידי החברה ועל ידי חברה בת שלה. בנוסף החברה משווקת ומוכרת את מוצריה באמצעות מפיצים עצמאיים. שירותי התמיכה (post-sale) ניתנים על ידי החברה, או מפיציה. נכון להיום כ- 300 מערכות שיוצרו על ידי החברה מותקנות אצל כ- 175 לקוחות, בהם 80 היצרנים המובילים בתעשיית האלקטרוניקה. הואיל והטכנולוגיות שעליהן מתבססים מוצרי החברה הן ייחודיות, אין לחברה תחרות ישירה שמתבססת על אותן טכנולוגיות. עם זאת, קיימים מתחרים בפועל ובכח בתחום הפעילות של החברה שמבססים את מוצריהם על טכנולוגיות אחרות.
לאורך שנות פעילותה החברה פיתחה והיא שוקדת כל העת על פיתוח דורות מתקדמים וחדישים יותר של המערכות , זאת כדי לעמוד בקצב המהיר בו מתפתחת הטכנולוגיה ובדרישות הלקוחות המשתנות בהתאם. זהו חזון החברה:
להוביל בשוק הנדסת אלקטרוניקה באמצעות פתרונות חדשניים. הדגש מושם על חדשנות וייחודיות בהתאם לצרכים ולמגמות, תוך כדי שמירה על מוצרים המאופיינים באמינות, דיוק ומיעוט תקלות. האסטרטגיה העסקית של החברה הינה הצגת סדרת פתרונות משולבים הממפים את מירב הצרכים של שווקי היעד. החברה מאופיינת במבנה ארגוני היררכי על בסיס תפקודים (כספים, פיתוח, ייצור, שיווק וכו') ועל בסיס מומחיות (יחידות המשנה מקובצות בהתאם למקצועות והתמחויות העובדים). מועסקים בחברה כ – 32 עובדים. בחלק הבא יתוארו פרקטיקות משאבי אנוש המתקיימות בחברה.