התנהגות אירגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4677
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

             עמוד                                                                                          נושא     תקציר מנהלים –.3
   מבוא
לארגון 4
   התרבות הארגונית -.5
   מבנה ארגוני 13        השינוי בארגון –…17        סיכום –22
   ביבליוגרפיה 23
תקציר מנהלים בבסיסו של כל ארגון מונחים מושגים הנחות יסוד ואוסף של אמונות. התרבות הארגונית הינה חלק מורכב ומתפשט בכל סביבת עבודה. בשעה שלא קיימת הסכמה בנוגע למהי תרבות ועד כמה  היא מתפשטת בארגון, קיימת הסכמה כללית כי התרבות הינה מרכיב  חשוב  המשפיע  על  הביצוע  וההתנהגות. התרבות היא כלי ניהולי, שבאה לידי ביטוי  בתהליכי  קבלת החלטות  ופתרון  בעיות  המתקבלות  בארגון. היא משפיעה על היעדים הסטנדרטיים ודרכי הפעולה.
ככל שארגונים משקיעים זמן בעיצוב האסטרטגיות היסודיות שלהם,  כך הולכת וגדלה החשיבות לארגונים לפענח לפתח ולייעל  את התרבויות שלהם.
התרבות מהווה בנוסף מקור להנעה ושביעות רצון או להיעדרם. בהתאם למידת ההתאמה בין דרישות הארגון והאמונות, העמדות והערכים  האישיים, תוצאתה במחויבות ותחושת שביעות רצון או להבדיל התנגדות, אי שביעות רצון, חרדה ומתח.
מטלה זו תעסוק בהתנהגות הארגונית של בנק הפועלים כיצד מבנה הבנק משפיע על "התרבות הארגונית" בארגון ,ניתוח "המבנה הארגוני" בבנק ובנוסף השפעת התרבות הארגונית על ההתנגדות ל"שינוי" אשר מחייב כל ארגון השואף להתייעלות תמידית.
מבוא לארגון – בנק הפועלים הבנק נוסד בשנת
1 921 על ידי המוסדות המרכזיים של היישוב באותה עת – ההסתדרות הציונית וההסתדרות הכללית של העובדים העבריים בא"י. ב- 80 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים ופעילות בנקאית מסחרית ענפה בכל תחומי הבנקאות. הוא מונה כ- 10,000 עובדים. קבוצת הבנק היא הגדולה בענף הבנקאות בארץ לפי אמות מידה של היקף האשראי, היקף הנכסים וההון העצמי. פעילותה של קבוצת הבנק מתרחבת למרבית תחומי העסקים. הקבוצה פעילה גם בחו"ל באמצעות סניפים, נציגויות וחברות בנות.    הבנק הוא בנק אוניברסלי, הפועל באמצעות שלוש בנקאויות נפרדות: בתחום החברות הגדולות פועל הבנק באמצעות סקטורי התמחות ענפיים המשתייכים להנהלה הראשית. בתחום החברות הבינוניות פועל הבנק באמצעות 8 מרכזי עסקים ייעודיים, ובתחום הבנקאות הקמעונאית פועל הבנק באמצעות 248 סניפים ושלוחות עסקיות המאוגדים ב- 8 מינהלות אזוריות והסניף המרכזי.