הוראה יחידנית-יחידה 3 שיתוף פעולה והלומד האוטונומי

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1713

תקציר העבודה

יחידה 3-שיתוף פעולה והלומד האוטונומי בכיתה היחידנית  הבדלים בין אישיים של הלומדים-באים לילדי ביטוי בתחומים רבים:יכולתו של הלומד לבחור משימות, לתכנן ולעבד בהתאם לתכנון, נטיותיו של הלומד ומידת העניין שלו בהתייחסותו לנושאי הלימוד ולמטלות הלימוד, תגובותיו להצלחות ולכישלונות, לתחרות ולהערכת הסביבה.
האינטראקציה של הלומד היחיד עם חבריו-באה לידי ביטוי בשיתוף פעולה בינו לבין חברי הקבוצה-אחת הדרכים היעילות שבאמצעותן ניתן להשיג מטרות לימוד ברמה אישית וקבוצתית. כל תלמיד תורם מכוחו ומכישרונותיו לפתרון הבעיה הכללית או להשגת מטרה נתונה, וההישג הסופי מתחלק בין התורמים למאמץ המשותף.
סביבת לימוד בכיתה היחידנית-גמישה ומותאמת לצרכים המגוונים של הלומדים. אקלים כיתה תומך ודמוקרטי. סביבה זו מאפשרת לטפח התנהגויות חברתיות כגון:שיתוף פעולה, סובלנות, עזרה הדדית. עוזרת לטפח תוצרים אישיים כגון:דימוי עצמי חיובי וראלי, יחסי אמון הדדי בין מורה לתלמיד, הרגלי עבודה עצמית, יכולת תכנון ובחירה, קבלת אחריות וכו'.
שיתוף פעולה –הגדרה
1 . מצב שבו מטרות המשתתפים קשורות זו בזו, באופן שכל משתתף יכול להשיג את מטרתו הוא גם אם האחרים שהוא קשור בהם ישיגו את מטרותיהם.
2. מצב המתרחש כאשר שני אנשים לפחות הפועלים יחד זה עם זה או פועלים יחד כלפי הסביבה, משיגים הישג העולה על זה שהיו רושמים לזכותם אילו עבד כל אחד מהם לבדו.
3. התנהגות בצוותא המכוונת למטרה שיש בה עניין משותף או ציפייה לתגמול.
גסר, בר טל ולוין–