הקשר בין דימוי מוסד לימודי לבין כמות הנרשמים אליו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 15390
מספר מקורות 40

תקציר העבודה

תאריך הגשה : 23.11.2008
תוכן ענינים :-
1 . מבוא עמוד
1 .1.
הצגת הארגון
3
1 .2.
הצגת הענף
4
1 .3.
הבעיה העסקית 5
1 .4.
מטרת המחקר
6
1 .5.
שאלת המחקר 7
1 .6.
דיסציפלינת המחקר
8
2 . סקירת ספרות 9
2 .1.
פרקי סקירה
3 5
2 .2.
סיכום תובנות סקירה(מוביל לרציונל)
3 6
2 .3.מודל המחקר
3 8
2 .4.
השערות המחקר
3 8
3 .
מתודולוגיה
3 9
3 .1.
סוג המחקר
3 9
3 .2.מערך המחקר
4 0
3 .3.
הגדרת המשתנים וסיווגם
4 0
3 .4.
מדגם ואוכלסיית מחקר
4 0
3 .5.
כלי מחקר
4 1
3 .6.אתיקה מחקרית
4 2
3 .7.
הליל מחקר
4 2
3 .8.
מגבלות המחקר
4 2
3 .9.
נגישות לשדה המחקר ומידע
4 23
3 .10.
לוח זמנים משוער
4 3
4 .
ביבלוגרפיה
4 4
5.
נספחים
4 6
                                              על ארגונים השואפים להניע תלמידים ללמוד במוסדותיהם מוטלת המשימה לבנות אסטרטגיה תחרותית, שתעניק יתרון יחסי בנושא ייחודי, בין אם הוא במערך תחומי הפעולה או בשיטות הביצוע לכל תהליכי מתן השרות השונים, כמו שיטות ההוראה, שיטות מתן שרות ומענה ללקוחות ברמת האנשים המועסקים באותו ארגון. אנסה לענות באמצעות מחקר זה על השאלה "כיצד להגביר את רמת הדימוי של המכללה על מנת שתוביל בתחום תוך מתן דגש על טיב השירות כדי להגביר את רמת שביעות רצון הלקוחות ומשם לנאמנותם .
להורים ולתלמידים יש עניין להשתייך למוסד אקדמאי בעל יוקרה. אם מפני שיוקרה משמשת מטרה נכספת בפני עצמה, בבחינת "צייד אחר יוקרה" לתלמידים השייכים או שישתייכו למוסד יוקרתי מובטח "רווח חברתי מוסף" או תוצאות הלוואי המוקנות לתלמיד עקב לימודיו במוסד יוקרתי. שאלות המחקר שיהיו:
–          אם יש קשר בין תפיסת איכות הלימודים במוסד לבין כמות הנרשמים אליו.
–           מהו הדימוי של מוסד אקדמאי בעיני תלמידים.
יש לשמור על הלקוחות הקיימים (תלמידים).אם תלמידים יישארו במכללה ויהיו מרוצים הם יזדהו איתה ויהיו גאים בה וישמשו מנוף לגיוס לקוחות חדשים.
שיווק מוצלח של מוסד אקדמאי יכול להיעשות ע"י גורמי חוץ מקצועניים או ע"י גורמי פנים במכללה כמו המרצים ,ההנהלה והעובדים, כי מתן שירות טוב ותרומת הסגל הפדגוגי יכולה להיעשות בדרכים שונות שאליה תתייחס העבודה .המשתנים העיקריים שראיתי בהם כראויים והן ברי מדידה וניתנים לחקירה הם:
מוטיבציה, פיתוח כישורים אישיים ומקצועיים, בהירות הגדרת התפקידים.
בנוסף ארחיב בנושאים:
1 .       דימוי
2 .       נכונות לקניית שירות (נכונות להירשם למוסד)
3 .       בחירת סטודנטים את המוסד
4 .       סביבת השיווק 5.       שביעות רצון עובדים
6 .       סוגי שביעות רצון 7.           נאמנות לקוחות
8 .       הקשר בין שביעות הרצון מהשרות לבין נאמנות לקוחות 9.       הקשר בין משתנים אישיים לבין שביעות רצון מהשרות ונאמנות לקוחות
1 0.  
1 1.   שיפור השירות
1 2.   בהירות הגדרת התפקידים
1 3.     ההנעה (מוטיבציה)