סקירת ספרות אקדמאית טובה ומקיפה בסגנון ניהול שביעות רצון כוונות עזיבה

תקציר העבודה

תקציר סקירת הספרות תדון בקשרים בין המשתנים, על מנת להבין איזה קשר משפיע ואיך, ראשית כל, יש לנתח כל משתנה בנפרד, ובהמשך לבצע ניתוח בין המשתנים והקשרים בניהם.
סקירת הספרות תדון באספקט האישי של המנהל ואת השפעתם על עמדות העובדים כלפי המנהלים לכן תבחן מידת שביעות רצונם וכיצד זה משליך על כוונותיהם להישאר או לעזוב את מקום עבודתם.
תיאוריות ומחקרים  רבים נכתבו על סגנונות ניהול המאופיינים בתכונותיו האישיות של המנהל כמנהיג דרך ומטרה ואשר מעצב את אופי הארגון בו הוא ממונה.בעידן המודרני הדגש הינו על המנהל כפונקציה תפקודית בארגון ועליו מוטלת האחריות להצלחת החברה.בתוך כך ייבחנו מאפיינים של סגנונות ניהול אשר המנהלים יוכלו לאמץ לעצמם ולדעת את אופן השפעתם להצלחת הארגון. קיימים תיאוריות רבות בנושא שביעות הרצון והשפעתו על הארגון .לכאורה לא הובחנה תיאוריה אחת אשר יכולה להסביר  את הנושא  במלוא היקפו.מדובר בהיבט מורכב שעלול להוות דברים שונים לאנשים שונים .שביעות רצון בעבודה במקרים מסוימים מתייחס למוטיבציה אך הקשר בניהם אינו ברור.
אחד הדגשים הניתנים בהגדרות לשביעות רצון הוא על התגובות לתנאי עבודה.למרות שספרים ומאמרים שונים משתמשים בהגדרות מעט שונות למושג,בקרב החוקרים בתחום מוסכם באופן כללי,ששביעות רצון בעבודה משמעה תגובה רגשית לעבודה,הנובעת מהשוואה העובד בין תוצאות אמיתיות לתוצאות מצופות(Cranny et al,1992).                                                                                  רצונם של מועסקים לנטוש את חברות בהן הם עובדים בא לידי ביטוי במאמרי מחקר באמצעות כוונותיהם הגלויות של המועסקים לנטישת מקום עבודתם (Coté & Morgan, 2002).