מהם הגורמים לתחלופה גבוהה של עובדי מוקד 144 בבזק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9534
מספר מקורות 43

תקציר העבודה

1
1 .מבוא
1 .1 הצגת הארגון :
1.2 הבעיה העסקית :
1.3 שאלות המחקר :
1.4 מטרות המחקר וחשיבותן:
1.5 הדיספלינה של המחקר :
2 .סקירת הספרות
2 .1
עזיבת עובדים
2 .2
שביעות רצון
2 .2.1תיאוריות של שביעות רצון בעבודה:
 2.3 התנהגות אזרחית בארגון        Organizational Commitment Behavior
2 .4
מחויבות לארגון
2 .5
רציונאל המחקר              
2 .6
מודל המחקר
2 .7 השערות המחקר
3 .מתודולוגיה
4 . ביבליוגרפיה בעבר מוקד 144 בחיפה מנה כ – 300 עובדים .  ב –
2 השנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר העובדים  וזאת עם תחילתה של ההפרטה .למרות הצלחותיה של חברת בזק בשוק המקומי במכירת המוצרים ובמתן שירותים שונים קיימת תחלופת עובדים גבוהה וכיום מונה המוקד 145 עובדים  , בנוסף לעזיבה של עובדים בפועל יש תחושה גדולה של כוונת העזיבה בקרב העובדים בעיקר בגלל סיבות של תנאי שכר ותגמול ירודים , אי הסכמה בנושאים שונים כמו תנאי העבודה או שעות העבודה , תסכול בגלל חוסר יכולת להגיע להישגים , אבדן מוטיבציה , תחושת מחנק או שעמום, יחס בלתי הוגן של ההנהלה, הזדהות עם חברים אחרים שעזבו ועוד.
אחד הגורמים האפשריים לכוונת העזיבה של העובדים במוקד 144 היא חוסר שביעות הרצון של העובד . קיימת תחושה אצל החוקרת שהעובדים במוקד אינם מרוצים מסביבת העבודה שלהם בעיקר והכוונה היא ליחס שהם מקבלים מהמנהלים, חוסר ההערכה על מקצועיות , תפקוד ,  חוסר הנכונות לשמוע מהעובד משוב או רעיונות מקצועיים, חוסר ההתחשבות בנסיבות אישיות ועוד. במוקד
1 44 העבודה אינה עבודה מגוונת ומאתגרת , זו עבודה מונוטונית שיוצרת בקרב העובד שעמום שמביא לתחושה של תסכול ושביעות רצונו וכתוצאה מכך למחויבותו לארגון.
H1. קיים קשר שלילי בין התנהגות אזרחית לכוונות עזיבה, ככל שההתנהגות האזרחית עולה כך קטנות הכוונות לעזיבה.
H2. קיים קשר שלילי בין מחויבות ארגונית לכוונות עזיבה, ככל שרמת המחויבות הארגונית עולה, כך רמת כוונות העזיבה נמוכה יותר.
2.1H. קיים קשר שלילי בין מחויבות רגשית לכוונות עזיבה, ככל שרמת המחויבות הרגשית עולה, כך רמת כוונות העזיבה נמוכה יותר.
2.2 H. קיים קשר שלילי בין מחויבות המשכית לכוונות עזיבה, ככל שרמת המחויבות ההמשכית עולה, כך רמת כוונות העזיבה נמוכה יותר.
2.3 H. קיים קשר שלילי בין מחויבות נורמטיבית לכוונות עזיבה, ככל שרמת המחויבות הנורמטיבית עולה, כך רמת כוונות העזיבה נמוכה יותר.
H2. רמת שביעות הרצון תתווך את הקשר בין מחויבות ארגונית לכוונות עזיבה. H3. רמת שביעות הרצון תתווך את הקשר בין התנהגות אזרחית לכוונות לעזיבה.
מטרתו של מחקר זה הינו איתור הגורמים המשפיעים על תחלופת העובדים בחברת בזק במוקד 144 .
תוצאותיו העתידיות  של מחקר זה יוכלו להעניק  לחברה סיוע בפתוח תוכנית פעולה אסטרטגית אשר בה יוצעו פתרונות ריאליים לבעיית תחלופת העובדים.
במידה ויוכח הקשר בין שביעות רצון העובדים ושחיקתם לבין כוונות העזיבה שלהם ניתן יהיה לפתח תוכנית פעולה אשר תתמקד באותן נקודות תורפה אשר יחשוף המחקר ,  תוכנית פעולה שכזו תכלול דגשים ופעולות אשר בהן יש לנקוט על מנת שניתן יהיה לצמצם את תחלופת העובדים בחברה, תוכנית זו תוצע להנהלת החברה  בסיומו של המחקר.