פעילות גומלין בכיתה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4047
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ולכן ע"מ שהתלמיד אכן יבין את דברי המורה ויפרשם כראוי, סימפליקו מציע שאלה המנוסחת יותר בבהירות, ע"מ שהמסר יועבר ללא תקלות. והינה: " האם אתם מבינים את הנושא הנלמד" או "האם תוכלו להסביר לי במילים שלכם".
שאלות אלה יבהירו לתלמיד בצורה טובה יותר את כוונותיו של המורה ולחלופין המורה יוכל לקבל פרספקטיבה טובה יותר לגבי הבנת התלמיד את החומר הנלמד והאם באפשרותו להמשיך בשיעור.
דוגמה
2 : שימוש במילים This is important""   (בעברית- "זה חשוב").כאשר המורה משתמש במילים "זה חשוב" כוונתו הינה ברורה והיא שהנושא הנלמד נכון לעכשיו הינו חשוב ביותר, ואף יהיה במבחן. אך מנגד יושב התלמיד אשר מבין ומפרש את המילים "זה חשוב" אחרת, מבחינתו המורה התכוון לומר שנושא זה חשוב עבורו, עבור המורה. ואין התלמידים מבינים שבעצם חשיבות הנושא היא להם ולא למורה. סימפליקו טוען שמטרת המורים להבהיר לתלמיד את רמת חשיבותו של החומר הנלמד ואת האפשרות הגבוה שעל נושא זה הם יבחנו. יש צורך להקדיש קצת יותר זמן בלהסביר לתלמידים את ההיגיון העומד מאחורי דברי המורה ומדוע נושאים מסוימים הנלמדים בכיתה חשובים יותר מאחרים. מה שיוביל את התלמידים למקד את אנרגיית הלמידה שלהם בנושאים חשובים אלה.