סוגיות בחינוך מיוחד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2461

תקציר העבודה

הנושאים בממ"ן זה: הקשר בין ליקויי למידה אקדמאיים לליקוי למידה התפתחותיים. המקור לליקויי הלמידה על פי הגישות השונות.סווג גורמים:פסיכולוגיים,חברתיים וסביבתיים. מניעה והתמודדות עם עבריינות נוער.התחיקה,בית המשפט לנוער ועוד..
1 .
ליקויי הלמידה ההתפתחותיים הן סטיות התפתחותיות הקשורות במיומנויות בסיס / יסוד. ליקויים אלה מתגלים בגילאי טרום בית ספר ע"י אבחונים נוירולוגים בעיקר והערכה פסיכולוגית.
בליקויים אקדמאים המדובר הוא על מיומנויות הנרכשות בתחילת הלמידה בבית הספר. יכולות אלו כוללות :קריאה, כתיבה וחשבון.ליקויים אלו מתגלים בבית הספר ע"י אבחון דידקטי(כישורי למידה) או פסיכו דידקטי.
הקשר בין ליקויים אלו הוא בעובדה כי הליקויים ההתפתחותיים הם אלו הגוררים בעקבותיהם ליקויים אקדמאים.
ולהלן מספר דוגמאות להמחשה :
תפיסה מוטורית – מתחלקת למוטוריקה גסה שהיא הפעלת מערכת השרירים הגדולים בגוף כמו ידיים ורגליים ומוטוריקה עדינה שהיא הפעלת מערכת השרירים הקטנים בגוף כמו אצבעות כפות הידיים,תיאום יד ועין וכדו'.
לילד הסובל מליקוי התפתחותי זה ייתכנו ליקויי כתב וכתיב שיבואו לידי ביטוי בליקוי במרכיב המכאני / הביצועי. ליקוי זה קשור למוטוריקה העדינה שהנגזרת שלה היא הקושי לבצע את הכתיבה בפועל.
תפיסה שמיעתית – התהליך בו אנו קולטים גירויים שמיעתיים ומעבירים אותם למוח.
– ליקוי , בדיוק תפיסתי שמיעתי בו הילד מתקשה לתפוס את הגירוי השמיעתי הרלוונטי מתוך שאר הגירויים מסביב.כגון , לעקוב אחרי קולה של המורה בלבד. –