סקירת ספרות- הקשר בין הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות לשפה
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ADHD, הפרעת קשב, חינוך, לקויות, שפה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2206 |
מספר מקורות | 14 |
תקציר העבודה
תקציר סקירה זו עוסקת בקשר שבין הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) לבין קשיים ברכישת שפה ובשימוש בה. הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) הינה ליקוי התפתחותי בשליטה עצמית. הפרעה זו מאופיינת על ידי רמה בלתי סבירה של חוסר קשב, פעילות יתר ואימפולסיביות. במסגרת הפרעה זו עולים קשיים הקשורים לחסר בהתנהגות נשלטת ולקושי בביצוע מטלות באופן עקבי ולאורך זמן (1997Barkley,).
הסקירה מקיפה את הנושאים הקשורים בהתפתחות וקשיי שפה בקרב בעלי בהפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות, תוך התייחסות למחקרים מרכזיים שנעשו בתחום זה.