סמינריון סיום:שביעות רצון סטודנטים ממכללה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8180
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

תוכן ענייניים תמצית                                                                                                                                                  1
מבוא                                                                                                                                                     2
סקירת ספרותית                                                                                                                                    4
תיאוריות העוסקות במושג " שביעות רצון"                                                                                         4
שביעות רצון כפועל יוצא של "חווית הקניה"                                                                                       6
ארבעת ההיבטים ליצירת "חווית קניה"                                                                                             7
הפרמטרים להשגת שביעות רצון גבוהה                                                                                              9
מרכיבי השירות כמדדים להערכת שביעות רצון                                                                                 10 רקע כללי על מכללת תל חי ולקוחותיה הסטודנטים                                                                           11
מחקרים נוספים שנעשו בתחום                                                                                                        12
מתודולוגיה                                                                                                                                          14
שיטת המחקר                                                                                                                                 14
אוכלוסיית המחקר ותהליך הדגימה                                                                                                  משפטים משתני המחקר                                                                                                                                18
ממצאים                                                                                                                                             20 ניתוח הממצאים של המשתנה "שנה אקדמית"                                                                                  20 ניתוח הממצאים של המשתנה "גיל"                                                                                                 23
ניתוח הממצאים של המשתנה "מין" (מגדר)                                                                                     26
דיון ומסקנות                                                                                                                                       29
סיכום                                                                                                                                                 31
ביבליוגרפיה                                                                                                                                        33
נספחים                                                                                                                                              35
מילות מפתח: שביעות רצון, איכות שירות, חווית הקניה  מטרת עבודה זו היא לבדוק את רמת שביעות רצון הסטודנטים במכללה. שביעות רצון זו נבדקה באמצעותו של מחקר כמותי המדד את השפעתם של שלושת המשתנים הבלתי תלויים: שנה אקדמית, גיל ומין (מגדר) על המשתנה התלוי: שביעות רצון. השערות המחקר טענו כי קיימים הבדלים בין ערכי המשתנה הבלתי תלוי המשפיעים על המשתנה התלוי. תוצאות המחקר הראו כי אינם קיימים הבדלים בין ערכי המשתנה הבלתי תלוי במשתנה התלוי.  שביעות הרצון של הסטודנט משירותי המכללה אינה תלויה בשנת לימודיו, בגילו או במינו. למרות שבדיקת הממוצעים הראתה כי הממוצעים אינם שווים, עדיין לא נמצאו הבדלים מובהקים בין ערכי המשתנים. בנוסף, נמצא כי רמת שביעות הרצון הרווחת מהמכללה היא רמת שביעות בינונית עד רמת שביעות גבוהה.
עבודה זו עסקה במושג "שביעות רצון" ומה הן התיאוריות העוסקות בו. בהמשך הוצגה שביעות רצון כפועל יוצא של "חווית הקניה" ומרכיביה. עוד עסקה העבודה בפרמטרים להשגת שביעות רצון. דבר נוסף שצוין, הוא השירות. שביעות רצון גבוהה או נמוכה נוצרת מקבלת השירות, לכן נמצא לנכון להציג את מרכיבי השירות כמדדים להערכת שביעות רצון. החוויה מתבססת על היבטים פיסיים של השירות, הפעלת החושים, על האינטראקציה בין נותני השירות למקבלי השירות ובתהליכים של אופן קבלת השירות (קיביליס-אופק,
2 006).
העבודה כוללת  שאלון וסקר שביעות רצון של הסטודנטים משירותי המכללה