במבוא לקולנוע, ציון: 94
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | אינטליגציה מלאכותית, בימוי, דובי, דייויד, העמדת דמויות, הצבה במרחב, הקצאת המרחב, זוויות צילום, מוניקה, מצלמה, מרחק אינטימי, מרחק חברתי, משמעות דרמטית, משמעות סמלית, משמעות עלילתית, סמיכות, פוקוס, קומפוזיציה, שפילברג, תאורה, תבניות סמיכות |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1641 |
תקציר העבודה
שאלה
1 סעיף א' תבניות סמיכות – ישנו מעבר ממרחק חברתי (כאשר דיוויד עומד לצד מוניקה, מה שמעיד על ידידות פורמלית) למרחק אינטימי (השמור למשפחה ואוהבים). המעבר מעיד על התקרבות של דיוויד למשפחה. החדירה של דיוויד למרחב האינטימי של מוניקה מצביעה על קבלה למשפחה.
זווית הצילום הגבוהה מציגה את דיוויד כחלש ביחס למוניקה הסמכותית. העובדה שידה מלטפת את ראשו בחמלה, והוא נושא את מבטו כשה תמים המביט על אמו, ממחישה את יחסי הכוחות.
העמדת הדמויות – מוניקה ממוקמת בחלק העליון של הפריים, מה שמשדר כוח, היא שולטת על הפריים. דיוויד נמצא במרכז הפריים, מה שמרמז על חשיבותו ועל חשיבות משאלותיו (קבלת אהבתה של מוניקה). העמדת הדמויות מעידה על כוחה של מוניקה, ועל כניעותו של דיוויד.
קומפוזיציה – ראשו הנוטה הצדה של דיוויד יוצר תחושת חוסר איזון, שמעיד על היעדר שיווי משקל במשפחה. דיוויד מצוי בצורה סגורה בין מוניקה לשולחן, מה שמרמז על מלכוד שבו הוא נתון, כמו גם מצביע על אלמנט מסתורי אצל דיוויד (הוא רובוט, רגשותיו אינם נהירים לנו). דיוויד נמצא בדומיננטה, במרכז השוט והסרט, ראשו המוטה …