תכנון, פיתוח ויישום תכניות לימודים 10106 -, יח' 6-8 + מאמרים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1982

תקציר העבודה

ממ"ן 14 הקורס – 10106 – תכנון,פיתוח ויישום תוכניות לימודיםחומר הלימוד למטלה –יחידות 6-8 + מאמריםסמסטר 2012 א שאלה 1 (
5 נקודות ) א. הסבירו והדגימו מהי "בשלות רגשית" .
ב. ענו על תרגיל 3 ביחידה 7 .
ג. הסבירו והדגימו את הקשר בין רמת היכולת ורמת הביצוע של תלמיד בעבר לבין השפעתן של רמות אלו על רמת הציפיות בעתיד.
תשובה :
א. מידת הבשלות נמדדת באמצעות השוואה לנורמות מסוימות. מתייחסים לבשלות לרמה שבה מתפקד הילד בהשוואה לבני גילו. בשלות רגשית היא הבשלות האמוציונאלית , ולה יש השפעה גדולה על יצירת המוטיבציה והנכונות ללמידה.  הכשרים של הילד ללמוד תלויים במידה רבה ברצונו ללמוד ובהבנתו מה טעם הלימודים. בשלות רגשית מתבטאת בקשב, ריכוז , יכולת לרסן רגשות ומאידך לתת לרגשות ביטוי מתאים ובפתיחות כלפי עמדות ורגשות של האחר. והפתיחות הזו עולה עפ"י מחקרים ככל שגילו של הילד מתקדם. לדוגמא, בבואנו לכתוב תוכנית לימודים עלינו להגיע ממקום שיכלול את המיומנויות הרגשיות של הילד. כמו תוכנית מפתח הלב , שנותנת מענה לרגשות ולחוויות הילדים. וכן לאימון אישי לפיתוח הפוטנציאל של הילד. נפתח תוכנית שתעודד את הילד לספר על חוויותיו, לשתף בדילמות שהתעוררו הן בביה"ס והן בבית . מקום ביה"ס בעיצוב הבשלות הרגשית הינו מרכזי ,