סיכום הקורס סוגיות בחינוך המיוחד
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הפרעות רגשיות, חינוך, חינוך מיוחד, ליקויי למידה, עבריינות נוער, פיגור שכלי |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 25991 |
מספר מקורות | 64 |
תקציר העבודה
פיגור שכלי הקושי שבהגדרת הפיגור השכלי: הגדרת פיגור שכלי כ"ילד בעל אינטליגנציה נמוכה מן הממוצע" בעייתית עקב הקושי בהגדרת המושג "אינטליגנציה" – מהי אינטליגנציה, האם היא אחת או כללית, מהי הרמה הממוצעת, האם ההגדרה היא כמותית או איכותית ועוד. האינט' היא מושג מופשט, שלא ניתן למדוד אותו ישירות ולכן ההגדרות לאינט' רבות ומגוונות ולא קיימת הסכמה, יש המתייחסים לאינ' כיכולת או כמכלול הידע. כיום מקובל להתייחס גם לסוגי אינטליגנציות שונים (כמו למשל מושג ה"אינטליגנציה הרגשית" ). ההגדרה לאינטליגנציה במובנה הקלאסי: מכלול הידע הנרכש ע"י האדם, היכולת שלו לפעול בצורה מכוונת, לחשוב באורח הגיוני ולטפל בסביבתו ביעילות. ולפי ג'נסן: אינטליגנציה היא מה שמבחן האינטליגנציה בודק. הגדרת הפיגור השכלי: למרות הקושי להגיע להסכמה על פיגור שכלי הגדרה זו נחוצה למספקי השירותים, לאוכלוסיית הפיגור ולחוקרים. ההגדרה המקובלת כיום לפיגור שכלי "תפקוד אינטלקטואלי נמוך מן הממוצע באורח משמעותי, שמתבטא או קשור בליקויים בו זמניים בהתנהגות ההסתגלותית והוא מופיע במשך תקופת ההתפתחות". רק או שלושת הפרמטרים הללו מתקיימים אצל האדם נוכל להגדיר את הילד כמפגר בשכלו. ההגדרה מתייחסת ל-3 היבטים:
1. תפקוד …