פסיכולוגיה קוגניטיבית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | פסיכולוגיה קוגניטיבית |
מילות מפתח | פסיכולוגיה, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, קוגניטיבית |
ציון | 96 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 940 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן) 12
שאלה 1 (52 נק') א. הסבירו על סמך שני שלבי השוואת התכונות המתקיימים על פי מודל מערך התכונות את הממצא הבא: לנבדקים נדרש זמן רב יותר כדי לאמת את המשפט "לווייתן הוא יונק" מאשר לשלול את המשפט "רכבת היא יונק". –
1 4 נק' באימות "רכבת היא יונק" – יש צורך רק בעיבוד הוליסטי (השוואת התכונות בין "רכבת" ל"יונק" תניב ערך נמוך במיוחד, (דמיון נמוך במיוחד), שיתורגם לתשובה שלילית מהירה).
באימות "לווייתן הוא יונק" – יש צורך בעיבוד הוליסטי (השוואת התכונות בין "לווייתן" ל"יונק" יניב ערך בינוני, (מידת דמיון בינונית), שכן ישנן תכונות משותפות, אך ישנן גם תכונות שאינן משותפות, ומכיוון שבמקרה זה מידת הדמיון איננה מספקת, יידרש שימוש גם בעיבוד אנליטי (השוואת התכונות המגדירות בלבד של שתי התכונות. הואיל ו"לווייתן" הוא אכן "יונק", תתקבל תשובה חיובית, שכן ישנה חפיפה מלאה בין התכונות המגדירות). שימוש בשני השלבים הוא תהליך ארוך יותר, ולכן זמן התגובה באימות המשפט השני התארך.
ב. מדוע מודל המדרג אינו יכול להסביר את הממצא המתואר ב- א'? – נמקו על ידי כך שתסבירו כיצד מודל המדרג יכול לתאר את תהליך השלילה של משפטים שגויים, וכמה זמן אמור לקחת תהליך זה בהשוואה לתהליך האימות של משפטים נכונים. –
8 נק' …