סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

ממ”ן 14 (חובה)- שיטות מחקר במדעי החברה- ציון 96 !!

שנת הגשה 2013, 682 מילים
ILS 70.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

הקדמה לשאלות 1 ו 2- חוקר רצה לבחון את יעילותה של תכנית הדרכה לשיפור שירות שנותנים רוקחים בבתי-מרקחת ציבוריים.
50 רוקחים הוקצו מקרית לשתי קבוצות. קבוצה אחת עברה תכנית הדרכה לשיפור השירות.
קבוצה שנייה שימשה כקבוצת ביקורת. לאחר מחצית שנה של התכנית נבדקה רמת השירות שנותנים הרוקחים על-ידי נתונים משלושה מקורות:
·הממונה על הרוקח ·שני עמיתים לעבודה.
תוצאות המחקר העלו כי:
א. לא נתקבל הבדל מובהק בין שתי הקבוצות (תנאי הניסוי) בהערכת העמיתים, אך נתקבל הבדל מובהק ביניהן בהערכת הממונה (“לטובת” הקבוצה שעברה את ההדרכה).
ב. נתקבל מתאם נמוך מאוד בין הערכת הממונה לבין הערכת העמיתים לעבודה (בכל אחת משתי הקבוצות).
שאלה 1 (36 נקודות) א.( 4 נק’) מהו המשתנה הבלתי תלוי התיאורטי? (4 נק’) מהו המשתנה הבלתי תלוי התצפיתי ומה הם ערכיו? ב.(4 נק’) מהו המשתנה התלוי התיאורטי? (4 נק’) מהו המשתנה התלוי התצפיתי? ג.(4 נק’) האם תוצאות המחקר נתונות לאיום של סלקציה? האם הן נתונות לאיום של היסטוריה? הסבר.
ד. בבדיקה מאוחרת יותר שנעשתה הסתבר כי היה הבדל מובהק בין שתי הקבוצות במשקל:
הקבוצה שקיבלה הדרכה הייתה בעלת משקל ממוצע נמוך בשלושה קילוגרם מזה של קבוצת הביקורת.

4 נק'( על איזה סוג של תוקף עשוי לאיים ממצא זה ובאיזה איום מדובר? ( .1

2 . (4 נק’) האם אמנם סביר שהממצא שתואר מאיים על התוקף שציינת? הסבר.
ה. חוקר ב טוען כי מכיוון שהחוקר ביצע את המחקר רק על סוג מסוים של תכנית הדרכה לשיפור השירות, לא ניתן להכליל את הקשר שנמצא לתכניות הדרכה אחרות.

1 . (4 נק’) מבין 4 סוגי תוקף ממצאי המחקר על איזה סוג של תוקף חוקר ב? הסבר.
2 . (4 נק’) האם טענת חוקר ב היא טענה על קונפאונדינג )חוסר בלבדיות או טענה על חוסר מיצוי? הסבר.
שאלה 2 (20 נקודות) א. (10 נק’)מה אתה מסיק מן הממצאים, המצוינים בסעיף א של תוצאות המחקר בהקדמה לשאלה, על תוקף המבנה של התוצאה?
ב. (10 נק’) מה משמעות הממצא המצוין בסעיף ב של תוצאות המחקר לגבי תוקף המדידה של המשתנה התלוי? הסבר.
שאלה 3 (20 נקודות) “המערך המתאמי חשוף מעצם טבעו לאיום של סלקציה”.
א. הבא בקצרה דוגמה של מערך מתאמי, ציין מהו המשתנה הבלתי תלוי ומהו המשתנה התלוי.
ב. הסבר את הטיעון שלעיל תוך שימוש בדוגמה שהצעת.
שאלה 4 (24 נקודות – 12 נק’ לכל סעיף) ביחידה 6 הוצגו שתי דרכים לשליטה של השונות המקרית:
.1 החזקת משתנים קבוע.
.2 הפיכת משתנה שהשפעתו מקרית למשתנה שהשפעתו שיטתית רצויה.
מה הדמיון ומה השוני בין שתי גישות אלה מבחינת השפעתן על התוקף החיצוני ועל תוקף המסקנה הסטטיסטית? הסבר.

ILS 70.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח 14, מדעי החברה, ממ"ן 14 חובה, ממ"ן 14 שיטות מחקר במדעי החברה, ממן, ממן 14, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, עו"ס, פסיכולוגיה, ציון גבוה, קרמינולוג, שיטות, שיטות מחקר, שיטות מחקר במדח"ר, שיטות מחקר במדעי החברה, שיטות מחקר במח"ר
מקצוע/ות פסיכולוגיה
מספר מילים 682
מספר מקורות 1
שנת הגשה 2013

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.