הצעה לתזה-קשר בין התנהגות אזרחית אינטליגנציה רגשית

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 7612
מספר מקורות 61

תקציר העבודה

הצעת מחקר לתזה:
קשר בין התנהגות אזרחית אינטליגנציה רגשית וביצועים בעבודה אצל עובדים בעלי סטאטוס העסקה שונה (עובדי קבלן/ עובדים קבועים)  תוכן עניינים:
מבוא …עמ' 3
·         סקירת ספרות -עמ'
4 רציונאל המחקר ..עמ' 13
מודל המחקר -..עמ' משפטים השערות המחקר ..עמ' 16
הגדרות וסווג המשתנים -..עמ' 17
אוכלוסיית המחקר ותהליך הדגימה -עמ' 20 שיטת עבוד הנתונים –..עמ' 21
מגבלות המחקר -עמ' 22
ביבליוגרפיה –עמ' 23
נספחים שאלון התנהגות אזרחית -.עמ' 30 שאלון אינטליגנציה רגשית …עמ' 32
שאלון ביצועים -עמ' 34
שאלת המחקר:  מהם המנבאים לביצועי מכירות טובים וכיצד הם מושפעים מההבדל שבין עובדים קבועים לעובדי קבלן.
מטרה אקדמית: מחקר זה נועד לבדוק את נושא המכירות, ביצועים לאחר השינוי הכולל בענף הפיננסי המתייחס בעיקר לנושא השירות.
מחקר זה בודק את ביצועי המכירות בדגש על מבצעיו, המשתנים שמשפיעים עליהם וסטאטוס העסקתם בתוך הארגון.
מחקר זה הוא חדשני, הוא בודק את ההשערה כי השינוי שחל בשנים האחרונות בנוגע לשירות, יגרום לכך שהדור החדש יתבלט יותר ביכולות השירותיות שלו יטמיע יותר את חשיבות הערך השירותי וישתמש בו על מנת להגביר ביצועים.
מטרה יישומית:
תרומתו של המחקר היא לעסוק בתחום שלא עסקו בו קודם בספרות בהרחבה, השוואה בין ביצועי עובדים בעלי סטטוס העסקה שונה בארגונים פיננסים וכיצד אלו מושפעים ממשתנים שונים התהנגותיים ואישיותיים  בתחום ביצוע עבודתם- מכירות.
הרצון הוא למצוא מה מנבא ביצועי מכירות טובים וכיצד ניתן יהיה למקסם מכירות על מנת למקסם את רווחי הארגון.
תחום המחקר:
תחום המחקר שאליו מותאמת העבודה הוא תחום של התנהגות ארגונית, בתחום של התנהגות ארגונית נבדקה גם השפעת הארגון על העובדים ועל ביצועיהם.
התנהגות ארגונית עברה הרבה שינויים בשנים האחרונות, אנו עדים לסוגי עובדים שונים, משרה מלאה או משרה חלקית, עובדי קבלן ועובדים בעלי קביעיות ולכן מעניין בתחום זה להבין כיצד כל השינויים הללו משפיעים על עובדי הארגון והארגון ככלל בביצועי המכירות שלו ורווחיו.
ארגונים בזירה הכלכלית מבינים שלא מספיק להיות חדשניים וסתגלניים על מנת להישאר חלק מהשוק הגלובלי, אלא עליהם  לרכוש ידע עדכני, להתעדכן בצורה שוטפת ולהשגיח על המתרחש בתוך הארגון (Zahra & George, 2002).
תהליכים של רכישת ידע, ניהול נכון ושימוש בנתונים הפיננסים  הם אלו שיובילו את הארגונים להיות אפקטיביים (Munir sukoco & Shang Lee,
2 007).
מחקרים שנעשו –   (1998)Tsai & Ghoshal;(1997)Burt  מצאו כי יש קשר בין יכולתו של הארגון להיות חדשני ופרודוקטיבי לבין ההון החברתי שקיים בו. הון חברתי מדבר על מחויבות של עובדים, אמון והאינטראקציות שלהם בתוך הארגון כאשר Tsai(2000) מרחיב ואומר, שהון חברתי הוא דבר שמוסיף ערך מוסף לארגון.
המחקר בעבודה זו ייתמך במחקרים שנערכו בנושאי אינטליגנציה רגשית, התנהגות אזרחית ותפוקות בעבודה. המחקרים שעליהם מבוסס מודל המחקר בעבודה זו הם: Deeter-Schmelz & Sojka(2003); Carmeli & Josman(2006); Cooper(1997) אשר במחקריהם ביססו את הקשר שבין אינטליגנציה רגשית וביצועי עובדים, Organ (1988); McNeely & Meglino(1994) מצאו קשר בין התנהגות אזרחית לבין ביצועי עבודה, והחוקרים Carmeli & Josman(2006) שבמחקרם מצאו קשר בין אינטליגנציה רגשית והתנהגות אזרחית לביצועי עובדים.
השערות המחקר:
  H1: "יימצא קשר חיובי בין אינטליגנציה רגשית לבין ביצועים: כאשר רמת האינטליגנציה תהיה גבוהה, הביצועים יהיו טובים יותר".
H2: "יימצא קשר חיובי בין התנהגות אזרחית לבין ביצועים: כאשר ההתנהגות האזרחית תהיה חזקה יותר הביצועים יהיו טובים יותר".
H3: "בסטאטוס העסקה זמני יימצא קשר חיובי בין אינטליגנציה רגשית לבין ביצועים" H4: "בסטאטוס העסקה זמני יימצא קשר חיובי בין התנהגות אזרחית וביצועים"