סדנת סרטי תעודה: מתחקיר לתסירט

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1004

תקציר העבודה

ממ"ן 11- סרטי תעודה
1 . א. צפיתי לאחרונה בסרט "הסרט הנמכר ביותר בעולם" ("The Greatest Movie Ever Sold"), של היוצר והבמאי מורגן ספרלוק, מי שהביא לנו את "לאכול בגדול". הסרט מציג את הפרסום הסמוי בסרטים, את תהליך המיתוג של חברות שונות, את השפעת הפרסומות על הצופים והאם יש אמת בפרסום. במהלך הסרט מנסה מורגן ליצור סרט שממומן כולו על פרסומות. הוא נפגש עם חברות ומציג בפנינו את התהליך של הכנסת תוכן שיווקי לתוך תסריט של סרט. לסרט ישנם מאפיינים של סרט תעודה:
הגיבור, מורגן ספרלוק, מגלם את עצמו כבמאי, ולא כדמות אחרת. הצילום מבוצע לרוב על ידי מצלמת כתף. הדרמה בסרט היא אמיתית ולא מתוסרטת, האנשים המצולמים מגלמים כולם את עצמם (בעלי החברות), ישנם מומחים כמו יועצי שיווק ופרסום המתראיינים לסרט.
מורגן הבמאי משמש כקריין בסרט ומציג בפני המצלמה את התהליכים של מיתוג החברות, באופן השובר את "הקיר הרביעי", זאת בניגוד לסרטים עלילתיים בדיוניים, שבהם הגיבורים לא מודעים לכך שמצלמים אותם. מדובר בסרט שהוא משולב- נושאי ואישי. יש כאן הצגה של תופעה, שהיא הפרסום הסמוי בעולם הקולנוע, ומנגד יש לנו גיבור- מורגן ספרלוק, העומד בפני קונפליקט ואתגר- לצלם סרט שהוא…